Inställt event på Grand Hotell!

Idag skulle jag och Metromode.se tillsammans med kunder haft ett event på Grand Hôtel Stockholm. Ett event som våra kunder lagt mycket pengar, tid och kärlek på – som dessutom planerats i veckor. Som varit bokat sedan lång tid tillbaka utan att blivit informerade om att det skulle vara en Sverige Demokrat gala samma dag?

Hur kan man inte låta företag bli informerade om den lilla petitessen och låta oss som bolag själva göra ett aktivt val om vi vill vistas under samma tak som Sverige Demokrater och extremister från Europa. 

LÄS MER OM SD:S FRIHETSPRIS SOM SKA DELAS UT PÅ GRAND HOTELL IKVÄLL (klicka här!). 

Sedan är det också synd att det som uppmärksammas mest i pressen är det faktum att de just ska vistas på Grand Hotell. Och Grand Hotells kopplingar till nazismen genom åren. Rubriker som: ”Folket rasar: Ger Grand Hotell dåliga betyg på Tripadvisor”, ”Grand Hotells tak ser ut som ett hatkors”…

När strålkastarljuset, protesterna och energin istället borde riktas mot SD och galans grundtanke och huvudsyfte. Att man bjudit in gäster från extrem högern i Europa och genom galan vill visa enighet. Att man ska dela ut ett frihetspris till en ökänd rasist. Ett pris som SD dessutom kallar för ett alternativt nobelpris.

Förstå mig rätt. Jag tycker verkligen att Grand Hotell agerat helt fel i den här frågan som låter dem nyttja deras lokaler. Men jag tycker absolut inte att det är huvudnyheten. Medier borde skifta fokus från det faktum att det ska vara på just Grand Hotell och istället fokusera på det viktiga, vad själva galan står för. Vilka Sverige Demokraterna kommer att skåla med ikväll. Och hur Sverige Demokraterna får Stockholm och Sverige att framstå i resten av världen. Och att de genom galan gör Stockholm till en samlingspunkt för rasistiska grupper runt om i världen.

Det bör belysas och är enligt mig viktigast. Inte att själva galan hålls på Grand Hotell.

_______

Jag vill bara passa på att ge ett STOR TACK till Hotel Diplomat Stockholm (som jag ringde i panik imorse) för att ni räddar och tar emot oss med några timmars varsel.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
311kommentarer
  • I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

    Zander Kemp 2024-03-13 15:59:03 https://rumengeorgieff.com
    Svara
  • I am truly thankful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing at at this place.

    Ayanna Hoover 2024-03-13 15:46:39 https://rumengeorgieff.com
    Svara
  • naturally like your web site however you need to take a look at the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth on the other hand I will surely come again again.

    Jovan Zuniga 2024-03-13 10:48:26 https://bgizbori.org
    Svara
  • Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

    Donald Knight 2024-03-13 10:45:48 https://rumengeorgieff.com
    Svara
  • very informative articles or reviews at this time.

    Eva Archer 2024-03-12 10:48:42 https://bgizbori.org
    Svara
  • I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

    Jamarcus Eaton 2024-03-12 10:22:21 https://rumengeorgieff.com
    Svara
  • I very delighted to find this internet site on bing, just what I was searching for as well saved to fav

    Fernando Hernandez 2024-03-11 09:03:21 https://rumengeorgieff.com
    Svara
  • I very delighted to find this internet site on bing, just what I was searching for as well saved to fav

    Gerald Lynn 2024-03-08 23:02:16 https://bgizbori.org
    Svara
  • I very delighted to find this internet site on bing, just what I was searching for as well saved to fav

    Roger Matthews 2024-03-08 22:21:46 https://bgizbori.org
    Svara
  • There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made

    Janessa Murray 2024-03-04 12:16:28 https://livechat.bg
    Svara
  • This was beautiful Admin. Thank you for your reflections.

    Kaylynn Walls 2024-03-04 12:04:32 https://frame.bg
    Svara
  • Very well presented. Every quote was awesome and thanks for sharing the content. Keep sharing and keep motivating others.

    Tate Summers 2024-03-04 11:58:19 https://respawn.bg
    Svara
  • I like the efforts you have put in this, regards for all the great content.

    Lucian Burgess 2024-03-03 22:43:26 https://vplovdiv.com
    Svara
  • There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made

    Koen Acevedo 2024-03-03 13:41:42 https://iziskana.com
    Svara
  • I like the efforts you have put in this, regards for all the great content.

    Brogan Rivas 2024-03-02 10:47:09 https://kataloguslugi.com
    Svara
  • Good post! We will be linking to this particularly great post on our site. Keep up the great writing

    Cara Livingston 2024-03-01 21:29:46 https://iziskana.com
    Svara
  • Very well presented. Every quote was awesome and thanks for sharing the content. Keep sharing and keep motivating others.

    Jazmyn Solis 2024-03-01 20:06:51 https://qna.bg
    Svara
  • This is really interesting, You’re a very skilled blogger. I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I’ve shared your site in my social networks!

    Judith Horton 2024-03-01 14:54:37 https://kataloguslugi.com
    Svara
  • I like the efforts you have put in this, regards for all the great content.

    Koen Velazquez 2024-03-01 12:10:13 https://explorer.bg
    Svara
  • Very well presented. Every quote was awesome and thanks for sharing the content. Keep sharing and keep motivating others.

    Jasper Sexton 2024-02-29 20:15:46 https://linked.bg
    Svara
  • I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

    Keely Powers 2024-02-29 19:39:57 https://frame.bg
    Svara
  • I just like the helpful information you provide in your articles

    James Grimes 2024-02-29 10:08:56 https://frame.bg
    Svara
  • I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

    Lina Gutierrez 2024-02-28 09:48:01 https://explorer.bg
    Svara
  • I really like reading through a post that can make men and women think. Also, thank you for allowing me to comment!

    Kasen Frye 2024-02-27 20:05:03 https://iziskana.com
    Svara
  • I do not even understand how I ended up here, but I assumed this publish used to be great

    Rylie Dougherty 2024-02-27 19:50:29 https://explorer.bg
    Svara
  • Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

    Fiona Conway 2024-02-27 14:31:35 https://livechat.bg
    Svara
  • Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

    Eva Archer 2024-02-25 19:57:11 https://tiny.bg
    Svara
  • I appreciate you sharing this blog post. Thanks Again. Cool.

    Humberto Huffman 2024-02-22 10:16:02 https://ratings.bg
    Svara
  • You’re so awesome! I don’t believe I have read a single thing like that before. So great to find someone with some original thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This website is something that is needed on the internet, someone with a little originality!

    Rylie Dougherty 2024-02-20 17:30:27 https://vplovdiv.com
    Svara
  • I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

    George Meza 2024-02-19 17:56:19 https://linked.bg
    Svara
  • I just like the helpful information you provide in your articles

    Koen Acevedo 2024-02-18 17:11:02 https://follow.bg
    Svara
  • Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

    Jade Gallagher 2024-02-18 01:14:11 https://respawn.bg
    Svara
  • I do not even understand how I ended up here, but I assumed this publish used to be great

    Abby Conner 2024-02-17 23:58:28 https://kataloguslugi.com
    Svara
  • There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made

    Aldo Peck 2024-02-16 15:44:12 https://frame.bg
    Svara
  • naturally like your web site however you need to take a look at the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth on the other hand I will surely come again again.

    Lucille Hanson 2024-02-16 11:18:23 https://iziskana.com
    Svara
  • Very well presented. Every quote was awesome and thanks for sharing the content. Keep sharing and keep motivating others.

    Marianna Vasquez 2024-02-12 22:16:11 https://ratings.bg
    Svara
  • Nice post. I learn something totally new and challenging on websites

    Lisa Tyler 2024-02-11 20:25:51 https://livechat.bg
    Svara
  • Great information shared.. really enjoyed reading this post thank you author for sharing this post .. appreciated

    Dane Lutz 2024-02-11 19:42:14 https://tiny.bg
    Svara
  • This is really interesting, You’re a very skilled blogger. I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I’ve shared your site in my social networks!

    Bryson Bullock 2024-02-11 15:36:18 https://respawn.bg
    Svara
  • I appreciate you sharing this blog post. Thanks Again. Cool.

    Elliana Murray 2024-02-10 23:36:22 https://digitalforum.bg
    Svara
  • I am truly thankful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing at at this place.

    Solomon Gonzalez 2024-02-10 05:12:31 https://fandom.bg
    Svara
  • very informative articles or reviews at this time.

    Isabel Gregory 2024-02-10 02:32:14 https://ratings.bg
    Svara
  • You’re so awesome! I don’t believe I have read a single thing like that before. So great to find someone with some original thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This website is something that is needed on the internet, someone with a little originality!

    Leila Branch 2024-02-08 06:48:51 https://livechat.bg
    Svara
  • Good post! We will be linking to this particularly great post on our site. Keep up the great writing

    Roland Arellano 2024-02-06 21:32:43 https://tiny.bg
    Svara
  • Awesome! Its genuinely remarkable post, I have got much clear idea regarding from this post

    Parker Robinson 2024-02-05 17:04:23 https://hextech.bg
    Svara
  • You’re so awesome! I don’t believe I have read a single thing like that before. So great to find someone with some original thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This website is something that is needed on the internet, someone with a little originality!

    Norah Daugherty 2024-02-03 14:06:33 https://hextech.bg
    Svara
  • There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made

    Frankie Riddle 2024-02-02 16:52:00 https://hextech.bg
    Svara
  • I appreciate you sharing this blog post. Thanks Again. Cool.

    Abagail Rowland 2024-01-27 16:23:06 https://wpsupport.bg
    Svara
  • Awesome! Its genuinely remarkable post, I have got much clear idea regarding from this post

    Dillan Lang 2024-01-24 11:27:15 https://wpsupport.bg
    Svara
  • This was beautiful Admin. Thank you for your reflections.

    Jalen Aguirre 2024-01-24 10:00:03 https://wpsupport.bg
    Svara
  • Hi there to all, for the reason that I am genuinely keen of reading this website’s post to be updated on a regular basis. It carries pleasant stuff.

    Cristian Mccall 2024-01-23 12:06:32 https://wpsupport.bg
    Svara
  • From a young age, my fascination with the art of bladesmithing led me on a journey deep into the heart of Japan’s rich martial traditions. Guided by a relentless pursuit of perfection, I immersed myself in the study of the katana sword, captivated by its elegance and historical significance. This passion became the driving force behind my endeavor to share the essence of this revered blade with connoisseurs and enthusiasts alike.

    anime swords 2023-12-14 07:59:36 https://superkatana.com/
    Svara
  • Great information shared.. really enjoyed reading this post thank you author for sharing this post .. appreciated

    FASHIONVIOLATE.CO 2023-08-17 11:17:58 https://fashionviolate.co/
    Svara
  • Mind blown! Your expertise shines through this article.

    cnnuk 2023-07-09 19:55:22 https://cnnuk.com
    Svara
  • Some really excellent info, Sword lily I detected this. watchnewslive

    equidia pro live stream 2023-07-02 04:39:49 https://oneotv.online/live/equidia-pro-horse-racing-live-stream/
    Svara
  • You have noted very interesting details! ps decent web site. https://farmasiucretsizuyelik.com/

    farmasiye nasıl üye olunur 2023-01-13 14:00:49 https://farmasiucretsizuyelik.com
    Svara
  • it’s awesome article. I look forward to the continuation. https://no19butik.com/

    orfeo negro gömlek 2023-01-13 08:19:59 https://no19butik.com
    Svara
  • You have noted very interesting details! ps decent web site. https://yoykem.com.tr/

    Güneş enerji paneli 2023-01-13 03:32:12 https://yoykem.com.tr/
    Svara
  • this article is very good!! keep it up!!

    fox news bloomberg 2022-10-07 23:13:26 https://oneotv.online/live/bloomberg-live-tv/
    Svara
  • Har du tänkt på att du andas samma luft som sd ? Hur skall du lösa det?

    Peter 2016-11-09 02:34:15
    Svara
  • Så bra gjort, ni är fan modiga, starka förebilder! <3333

    s.m 2016-11-08 10:37:57
    Svara
  • Jag tror på livet här och nu, jag blir illa berörd när det görs politik och tas billiga PR poäng på det här sättet. PETRA , på mig imponerar du inte, gör om, gör rätt .

    Nic 2016-11-07 22:51:59
    Svara
  • Ok, fattar om du inte kommer orka hålla kommentarsfältet öppet på denna post så länge till, så medan det ännu finns möjlighet vill jag säga: ASBRA GJORT PETRA!! Grymma, grymma dig som avbokade! Har tänkt på det i flera dagar nu och vill skriva det så att du ser det också. Och håller helt med om den skeva nyhetsvärderingen som många medier gjorde om hela eventet. Mycket bra att du lyfte även detta. Bara fortsätt kör! Du är bäst!

    Ulrika 2016-11-07 15:35:52
    Svara
  • Folk har för lite kunskap om vad demokrati faktiskt innebär. Läs lite om ”Procedural och substantive democracy”och om huruvida vi ska tillåta rasistiska partier ta plats i samhället eller inte. Framförallt bör ni lägga energi på att förstå VARFÖR det inte alltid är optimalt att tillåta rasistiska röster (och det behöver inte vara icke-demokratiskt.)

    Frida 2016-11-07 13:00:47
    Svara
  • Det är viktigt som Petra skriver att man ska bli informerad om det finns odemokratiska, människohatande och diskriminerande krafter bakom ett evenemang och att man inte ska behöva vistas under samma tak som dessa. Varför blev inte SD informerade om att Petra med flera skulle komma till hotellet när Petra med flera besitter en så pass hemsk människosyn; däribland hyllar näthatare, ett odemokratiskt samhälle, mobbning och ger okej till att trycka ned oliktänkare.

    Någon annan skrev att Metro tidningen inte ens duger till att torka skit med. Men jag tänker tvärtom att det är väl just det ENDA som tidningen kan och bör användas till- att torka sig i arslet med!

    Anna 2016-11-07 12:57:08
    Svara
  • Jävla idioter som kommenterar. Läskigt hur många rasister som finns. Såklart vill fina Petra inte vistas under samma tak som äckel SD. Om ni har problem med det läs inte hennes blogg, hon behöver inte er!

    Sophia 2016-11-07 12:31:31 http://nouw.com/rickgrimes
    Svara
  • Okej Petra, det här trodde jag faktiskt aldrig om dig. Skulle kunna skriva en bok om vad jag tycker om din okunskap, men eftersom vi alla vet att du bara sitter och tjänar pengar på alla dessa sidovisningar just nu så tänker jag tacka för mig och troligtvis aldrig besöka din blogg igen.

    Ebba 2016-11-07 10:06:11
    Svara
  • På riktigt?
    Petra skrattar hela vägen till banken och tackar grans hotel och SD i det tysta för publiciteten.

    Hallå?! Är ni dumma?
    Hon skiter säkert fullkomligt i vilket.

    Anna 2016-11-07 00:18:35
    Svara
  • Nu ska vi ta det lugnt med att jämföra SD med nazister, och rasister osv. SD står för mycket av det många av svenska folket tänker men aldrig uttrycker, dom står också för att dom är stolta över sitt land och vill bevara sitt lands traditioner, var ligger felet i det. Många svenskar muttrar inom sina 4 väggar mycket mer rasism än vad SD anklagas för. Skulle du Petra vilja ha nyinflyttade flyktingar i lägenheten jämte dig, och att dom var säg 8-10 st i en 3:a där dom struntar i dina traditioner och ditt lands regler för att leva och följa sina traditioner och sina regler oavsett att man bör ta seden dit man kommer. Du kanske svarar PK ja det skulle jag men vad du tycker och tänker för dig själv inom dig det får vi aldrig veta, jag vet att många skulle svara nej på denna fråga i kommentarsfältet men kanske tycka något helt annat för sig själva. Har träffat så många som inte stöder SD men som är så rasistiska att skjortan ställer sig rakt ut, men det är inget dom talar om vitt och brett utan bara när dom fått några glas innanför västen och sådana tycker jag är mycket värre än SD som ändå öppet säger att dom är för att sveriges traditioner ska vara svenska och sverige är faktiskt sverige och skall helst så förbli. Skrivet av mig, barn till invandrade förläldrar på 70 talet, ej rasist men som ändå tycker att SD har rätt i många avseenden.

    Emma 2016-11-07 00:18:01
    Svara
  • Hej Petra. Jag blir så stolt över dig. Helt rätt! Man ska aldrig normalisera rasism. ALDRIG! Respekt & kärlek till dig?✋?

    Saba 2016-11-07 00:07:01
    Svara
    • Svar på Sabas kommentar.

      Man ska inte heller plocka billiga PR poäng på bekostnad av ökad polarisering i samhället .

      Det krävs en betydligt ödmjukare inställning och respekt för människors åsikter om vi ska ändra på samhällsklimat vi har idag .

      Att skrika bojkott på tvivelaktiga grunder och sedan göra första sidled nyheter är bara att springa extremisters ärenden.

      Nice 2016-11-07 00:17:30
      Svara
  • Jag trodde att Metro var en opolitiskt tidning.

    Henrik 2016-11-06 23:41:53
    Svara
    • Svar på Henriks kommentar.

      Man torkar sig inte ens i röven med den kommunistblaskan, inte ens om INGET annat finns att tillgå – inte ens höstlöv..

      Peppe 2016-11-07 01:00:07
      Svara
  • Om syftet är att öka motsättningarna i samhället och plocka lite billiga PR poäng så var det riktigt grymt

    Nice 2016-11-06 22:02:16
    Svara
  • DU ÄR SÅ GALET GRYM PETRA! ❤️????

    Sissy 2016-11-06 20:51:55
    Svara
  • Alla som läst någon slags grundkurs innanför marknadsföring eller PR förstår vad du pratar om Petra. You go girl!

    M 2016-11-06 18:04:21
    Svara
    • Svar på Ms kommentar.

      Visst ör det så. Konkretiserat kan man säga att man är beredd att sälja sin egen mamma bara man kan tjäna en krona

      Nic 2016-11-06 19:05:44
      Svara
  • SD borde utrotas med råtttgift då dom är en en sanitär ohyra i samhället.

    Ronnie råttgift 2016-11-06 17:58:00
    Svara
    • Svar på Ronnie råttgifts kommentar.

      I stil med S som aktivt stödde nazisterna på 40-talet och genomförde lobotomering och sterilisering av utvecklingsstörda?

      Nic 2016-11-06 19:01:47
      Svara
      • Svar på Nics kommentar.

        Att jämföra SD med S på 40 talet säger mer att SD är rutten och helt oförståeligt varför det finns människor röstar på dem.

        Linnea 2016-11-06 19:19:03
        Svara
        • Svar på Linneas kommentar.

          Det var ingen jämförelse.

          Det var bara ett grepp att nyansera det svart vita tramset som försiggår .

          Som åskådare kan jag bara konstatera att de absolut de mest fientliga och hotfulla rösterna är de ifrån S.k. Antirasister, eller är de troll allihop?

          Nic 2016-11-06 20:11:05
          Svara
          • Svar på Nics kommentar.

            Nutidens SD är lika illa som dåtidens S. Vi fattar.

            Linnea 2016-11-06 20:55:13
            Svara
            • Svar på Linneas kommentar.

              :-) Det var ingen jämförelse, det var bara en förhoppning att ge lite nyans.

              Jag skulle önska att vi slapp sådana här PR jippon som tar billiga poäng på bekostnad av en ökad polarisering i samhället.

              Det finns två fakta vi har att förhålla oss till
              1. Demografin i Sverige ser ut som den gör, oavsett man tycker om det eller ej.
              2. Var femte röstberättigad säger sig idag rösta på SD, oavsett man tycker om det eller ej.

              Sådana här utspel spelar bara extremister i händerna (på bägge sidorna) synd att alla inte fattar det, eller de kanske bara inte bryr sig

              Nice 2016-11-06 21:14:46
              Svara
  • Oj vad folk hatar nästan orimligt vilken energi man kan lägga på ett så patetiskt ämne. Sverigedemokrater har rätt att få tala i det politiska rummet vilket de får => demokratiskt! Och hur fantastiskt är det inte när de gör det, för de som lyssnar hör vilken smörja de framför. Hur orimliga, rasistiska och patetiska deras politiska uttalanden är i ett jämställt Sverige idag. Men att säga att det är okej av Grand hotel att husera dem är fel där är mötes och yttrandefriheten inte är aktuell, när deras gala har denna agenda. Detta handlar inte om demokrati utan sunt förnuft, Grand hotel har fattat att det var fel och alla ni som anser att Petra är odemokratisk borde försöka förstå vidden av de ni säger. För när SD, uttalade extremister och rasister dinerar och skålar i champagne så visar de precis vilken agenda och sympatiseringar de har!

    Madde 2016-11-06 17:28:14
    Svara
    • Svar på Maddes kommentar.

      ”Hur orimliga, rasistiska och patetiska deras politiska uttalanden är i ett jämställt Sverige idag.”

      Mig veterligen bedriver regeringen en stramare invandringspolitik än vad SD gick till val på 2012. Men för all del, förklara gärna det orimliga och rasistiska i deras politiska uttalanden.

      Jens 2016-11-06 18:46:10
      Svara
      • Svar på Jenss kommentar.

        Håller med dig Jens till 100 %

        Emma 2016-11-07 00:21:34
        Svara
        • Svar på Emmas kommentar.

          Vilket fantastiskt svar Jens och Emma! 1 rasistiska behöver man såklart inte förklara, om ni exempelvis läst grunden till denna diskussion. 2 orimligt eftersom de har helt orimliga politiska förslag som varken går ihop ekonomiskt eller skulle fungera i dagens Sverige. Som ett exempel anser större delen av befolkningen att jämställdhet är viktigt och bör utvecklas, lön etc, inget SD visar framfötter med utan har som kristdemokraterna en allt för bakåtsträvande ideal. 3 patetisk genom att 1+2 = 3 ett parti som bygger på att segregera istället för att utveckla och förbättra samhället, vi mot dom. Det hela handlar ju om att vi lever i ett rikt land med fantastiska förutsättningar, orimligt låg arbetslöshet för åtminstone svenskfödda där vi nästintill är uppe i full sysselsättning. Ändå klagar folk hur orimligt är inte det och ska rösta på ett främlingsfientligt parti som Sverigedemokraterna, det är skrattretande! Och att ni känner er kränkta av att SD framställs för vad det är är skrattretande

          Madde 2016-11-07 17:58:09
          Svara
          • Svar på Maddes kommentar.

            Madde, vad du tycker får stå för dig, jag tycker det jag skrev och står för det. Jag tycker att vi tar in för många invadrare, flyktingar osv. Vi har ju inte ens jobb och bostäder till våra egna, var ligger rasismen i detta?? För det andra det här jökla tjatet om jämställdhet börjar bli väl utnött. Jag är kvinna och vill bli behandlad som en kvinna, en sexig, kvinnlig vacker varelse, självklart ska alla ha lika lön oavsett kön men att driva jämställdheten med att vi är som män där stoppar jag i alla fall, jag är kvinna och vill vara kvinnlig, vill inte kallas hen eller bevisa att jag minsann också kan köra lastbil, snusa och supa som en man. Låt män vara män utan att försöka feminisera dom och utan att försöka göra oss kvinnor manligare, sluta upp med ordet hen för det låter förjäkligt. Låt SD ha sin politik, andra politiska partier vill också begränsa invandringen men dom kallas inte rasister. Men du Madde som är så duktig kan ju ta hem några flyktingfamiljer hem till dig och låta dom bo där, du kan ge dom ditt jobb för dom behöver det bättre, du kan klara dig på en liten lön och ge bort resten till flyktingarna, det låter väl bra va………..

            Emma 2016-11-26 10:05:41
            Svara
  • Lite äcklig syn på demokrati du har men så är det när man är populist snarare än realist, men du kanske blir torr bakom öronen en dag du också…:)

    Ricky Andersson 2016-11-06 17:06:15
    Svara
    • Svar på Ricky Anderssons kommentar.

      So let me get this straight. Ni SDare tjuter ”odemokratiskt” när ni själva försvarar ett parti som INTE ens står för demokrati och jämställdhet?

      Linnea 2016-11-06 19:23:17
      Svara
  • ”Hur kan man inte låta företag bli informerade om den lilla petitessen och låta oss som bolag själva göra ett aktivt val om vi vill vistas under samma tak som Sverige Demokrater och extremister från Europa.”

    Är vi inte smartare än så här? Som om inte samhällsdebatten är polariserad nog. Tvärtom vore det bästa om fler med olika åsikter kunde tillåta sig själva att vistas under samma tak utan att bli kränkta. Bästa medicinen mot fördomar och cementerade tankebyggnader är nämligen möten mellan människor. Det gäller för främlingsfientlighet såväl som för inskränkta godhetskrigare.

    Dan 2016-11-06 15:33:07
    Svara
  • Så bra skriver Petra! Viktigt att du som offentlig person och förebild för så många unga tar ställning och visar att det aldrig någonsin är ok att normalisera rassism! Sedan är det intrssant att se hur SD:s lakejer som aldrig annars hade kommenterat på en modeblogg nu springer Åkessons ärenden i detta kommentarsfält. Eller så har de här männen plötsligt fått ett jätteintresse för mode och inredning ;)

    Katarina 2016-11-06 14:36:57
    Svara
    • Svar på Katarinas kommentar.

      Jag som varken är rasist eller nazist tycker att sådana här pr-jippon enbart bidrar till att öka polariseringen i landet.

      nic 2016-11-06 15:32:34
      Svara
  • Respekt till Petra! Man blir ju mörkrädd av alla dessa hatfyllda och korkade kommentarer här, men så får man tänka att de har tid att lägga på att fylla bloggar och sociala medier med hat, hot och idioti, samtidigt som Petra (och många andra av de som inte sympatiserar med SD med vänner) jobbar, umgås med kloka människor, innovera, engagerar sig och skapar, utveckla och digitalisera Sverige.

    Jasmin 2016-11-06 10:04:37
    Svara
    • Svar på Jasmins kommentar.

      Jesmin, har du sett Petra välkomna flyktingar till sitt hem, öppna sitt hem och hjärta för dom, har hon ens någon vän som är flykting, nää hon lägger istället sina pengar på supa, utlandsresor, dyra kläder skor och väskor samt dyr levnadsstil överhuvudtaget, hennes strategi är att vara PK i sin blogg men hur ser hennes liv ut i övrigt, vad tycker hon egentligen när ingen hör eller ser det vet varken du eller jag, endast Petra.

      Emma 2016-11-07 00:26:11
      Svara
  • Men herregud väx upp.
    Du andas samma luft som sd. Så det är bara att hålla andan också. Eller är du en hycklare?
    Var fanns ditt engagemang när diktaturerna som är anledningen till att det finns flyktingar hyr hotellet?

    Mvh

    Peter 2016-11-06 09:13:16
    Svara
  • Låter som att metro och metro mode är ett gäng fullt med kommunister och tror att vi lever i Sovjet tur då att så inte är fallet

    Anonymous 2016-11-06 08:10:07
    Svara
  • Din rykte har ökat hos alla kommunister som redan tycker som dig, grattis!

    Korvy Köttbullesson 2016-11-06 06:38:22
    Svara
  • Upplysningsvis så är det massor med Sverigedemokrater som handlar på Systembolaget så jag förutsätter att du och dina gelikar aldrig mer sätter sin fot där =)

    Lennart 2016-11-06 06:08:36
    Svara
  • Hej Petra. Jag blir verkligen ledsen och upprörd över att du tycker det är hotellets uppgift att avgöra vilka gäster som ska få ta in, och ha konferens, på deras hotell.
    Då kanske inte vänsterpartister ska tillåtas? Eller svarta? Eller modenördar!
    Vem är du som anser att du har rätt att avgöra vem som ska få vara på olika platser och lokaler.

    Jag tycker uppriktigt synd om dig att du inte ens tycks göra den kopplingen. Det bådar inte gott om något hotell framöver bestämmer sig för att kräva någon form av intelligens för de som ska ta in på hotellet framöver.

    Beträffande Diplomat (som liksom Grand är ett mycket bra hotell) så agerar de lyckligtvis på samma sätt som Grand gjorde. De lägger ingen värdering i gästernas värderingar. I så fall skulle de kanske ställt dig tvekande till det du sysslar med.

    Personligen skulle jag inte vilja ha ett evenemang på samma Hotel som du håller tillrop.

    Känns detta som ett hållbart sätt att tänka?

    Nu skakar du säkert av dig obehaget och påstår att jag sympatiserar med SD. Fel, fel, fel.

    Robert Andersson 2016-11-06 00:38:11
    Svara
    • Svar på Robert Anderssons kommentar.

      Robert, att du skriver ”Då kanske inte vänsterpartister ska tillåtas? Eller svarta? Eller modenördar!” gör mig fundersam. Skillnad på värdering och ursprung, hoppas att du vet det innerst inne. Men att du skriver så är oavsett oroväckande. Och, vem är du som anser att du har rätt att avgöra vem som ska få tycka och tänka vad och när?

      Sandra 2016-11-06 12:40:01
      Svara
  • Jadu Petra, jag har jobbat mycket på hotell och vi har aldrig haft en endaste tanke på att informera andra gäster om vilka gäster/evenemang som råkar sammanfalla med andra gästers närvaro på vårt hotell.
    Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det finns människor så fulla av sig själva och dessutom fundamentalt okunniga om demokrati.
    Jag hoppas verkligen att du tvingas betala notan även på Grand eftersom du avbokade med kort varsel utan giltig orsak.
    Om du läser SD:s partiprogram så står där inte ett smack om varken rasism, nazism eller annat dravel som du försöker smeta på SD.

    Pluppe 2016-11-05 23:52:30
    Svara
    • Svar på Pluppes kommentar.

      Verkar som du inte själv har läst SDs partiprogram och vad de står för. De anser inte att alla är lika värda. SD definition av ”svensk” går inte i linje med resterande partier. Verkligen inte ett parti som alla andra. Deras topp politiker tvingas avgå en efter en, på grund av rasism. Dock inte alla, då Kent Ekeroth är kvar. Många av SDs motioner som läggs fram är rent utav rasistiska. De bryr sig inte ens att dölja det. Läs på innan du uttalar dig som SDare, pinsamt att inte ha koll på partiet du sympatiserar med -.-’

      Linnea 2016-11-06 19:29:36
      Svara
    • Svar på Pluppes kommentar.

      Hahaha, som om de skulle skriva ”vi är rasister och nazister” i sitt partiprogram! Hur många rasister är villiga att erkänna att de är rasister? ”Inte rasist, men” är ett uttryck av en anledning…

      Anna 2016-11-06 00:25:34
      Svara
  • Tack för att du tar ställning. Jag har stor respekt för dig och Metro Mode och för att du skriver om det här trots att det är utanför ramen för vad din blogg oftast innehåller. Heja er! Ditt kommentatorsfält på det här inlägget är verkligen vidrigt men försök se alla oss som stöttar dig istället. Tillsammans är vi starka! Tack för er solidaritetshandling! <3 Hoppas du har en trevlig kväll.

    Jenny 2016-11-05 23:45:55
    Svara
  • Snyggt Petra! Låt inte dessa idiotiska kommentarer påverka. Du har verkligen mitt fulla stöd. Det du gjort är så viktigt och jag önskar att fler vågat ta ställning som du. Yttrandefrihet har inte med detta att göra, Sverige må vara demokratiskt men de gäster som SD bjudit in representerar ingen demokrati. Stå på dig och fortsätt inspirera!

    Isavelle 2016-11-05 23:43:26
    Svara
  • Fantastiskt bra hanterat och välformulerat! Håller med dig till 100%. SD och deras beteenden får mig att skämmas för mitt land som röstat in folk med såna åsikter och agendor i vår riksdag.

    Tove 2016-11-05 23:38:50
    Svara
  • Hur kommer det sig att du tar tar ton att döma politiker som ”modevetare” och avboka hotell offentligt via metros vägar. Tänk om sd eller nått annat parti(åsikter fritt) skulle skriva att… Shiit det kommer att vara feta Petra som ska visa kläder och mode med den gris kroppen, avboka allt fly landet… vilken förebild för ohälsa?? Skulle inte vara så kul eller rättvist eller?

    Marko 2016-11-05 23:23:15
    Svara
  • BRA PETRA!!

    Ajla 2016-11-05 22:24:44
    Svara
  • Problem med särskrivning? Sverigedemokraterna är ETT ord…tom invandrare fattar det.

    Oleg D 2016-11-05 22:23:38
    Svara
  • Bravo Petra, Metro mode och Hotell Diplomat! Ni tillhör tydligen de 80 % av väljarna som har ett hjärta och en hjärna som funkar.

    Och till alla ”mattesnillen”: 80 % är en stor majoritet!

    Lotta 2016-11-05 22:10:08
    Svara
    • Svar på Lottas kommentar.

      Petra tror du på allvar det du skriver? Bara för att 80% inte röstar SD betyder väl knappast att 80% inte sympatiserar med SD.

      Werner 2016-11-05 23:40:00
      Svara
      • Svar på Werners kommentar.

        Werner, tror du på allvar att jag heter Petra? Tack, du gjorde det lätt för mig att visa vad jag menade…

        Lotta 2016-11-06 08:38:55
        Svara
  • Förbryllande. Socialdemokraterna stöttade nazisterna på 40-talet, det har aldrig SD gjort.

    Sossarna har oxå drivit lobotomering och sterilisering av utvecklingsstörda, där har du ett farligt parti.

    För övrigt skiljer sig inte SDs och övriga partiers invandringspolitik nämnvärt idag.

    Orsaken till det kompakta motståndet från etablissemanget mot SD beror på att de inte rättar in sig i ledet, de är ett hot mot de som har makten idag.

    Men detta tilltag var ju iofs ett rent pr-jippo, och ett ganska omsakligt sådant

    Nic 2016-11-05 21:53:35
    Svara
    • Svar på Nics kommentar.

      Jag tänker att skillnaden mellan Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna idag, är att Socialdemokraterna har lärt sig av historien.
      Jag skulle även passa mig för att påstå att det var Socialdemokraterna som politiskt parti som bedrev lobotomering och sterilisering.
      Och jo, kontentan i SDs invandringspolitik skiljer sig nämnvärt från övriga partiers, även idag.

      Jag måste även fråga vad det osmakliga i detta tilltag var?

      Lisa 2016-11-06 08:59:02
      Svara
      • Svar på Lisas kommentar.

        Hej Lisa, sossarna stödde nazisterna under 40-talet, och sossarna har ägnat sig åt både lobotomering och sterilisering av utvecklingsstörda i renlighetens namn , det är fakta och det är vidrigt.

        Det osmakliga i detta pr-jippo är att plocka billiga poäng på bekostnad av ökad polarisering i samhället, men det verkar inte beröra bloggaren i fråga.

        Precis som vi måste förhålla oss till dagens demografiska Sverige måste vi också acceptera att SD representerar var femte röstberättigad.

        Så sånt här trams eldar bara på splittringen i samhället , men vad spelar det för roll när man kan få lite uppmärksamhet.

        Nic 2016-11-06 10:29:47
        Svara
        • Svar på Nics kommentar.

          Har du missat helt att SD startade som ett nazistiskt parti och detta skedde ca 20 år sedan? Hur kan du jämföra att socialdemokraterna stötte nazisterna på 40 talet när det är något som hänt för 70 år sen och dessutom var de inte de enda som gjorde det, det var en helt annan typ av era. Du tycker inte SD:s skit är mer relevant? Det här med att försöka rättfärdiga deras parti bara för att man vägrar erkänna att man själv är rasist, stå åtminstone för dina åsikter ditt jävla smuts..

          Sara 2016-11-06 12:34:21
          Svara
          • Svar på Saras kommentar.

            Sara, så här ligger det till, jag är varken rasist eller nazist. Du verkar inte ha läst (eller förstått) vad jag skrev, så jag försöker en gång till:

            Dagens demografiska Sverige ser ut som det gör och ca 20% av befolkningen röstar på SD.

            Vill man, så kan man sprida hätsk retorik för att skapa motsättningar och elda på detta. Och många utnyttjar det för egen vinning, t ex genom PR-jippon.

            Att DU dömer mig utifrån att jag önskar ett mer öppet, kärleksfullt och tolerant samhälle visar vad du är för en människa.

            nic 2016-11-06 15:26:28
            Svara
  • Vill tacka er för er dumhet jag är mycket tacksam för att ni ställer in ert evenemang för att ett hotell låter människor med olika politiska åsikter få ha samma rättigheter. INTE NÅHONSIN trodde jag att jag skulle få uppleva åsiktkränkning och förföljelse i Sverige det trodde jag att jag bara fanns i skurkstater! Med detta agerande så visar ni tydligt vilka som är de onda och goda och jag skall säga dig att jag har varit sosse i 24 år men med detta i minnet har jag bestämt mig till nästa val för detta kan jag bara inte stödja längre, jag vill inte vara en del av detta längre fy jag skäms verkligen att jag omedvetet har stött detta så länge men jag vill ändå tacka er för att ni visa verkligen vad ni går för så jag slipper fortsätta stödja dessa galenskaper ..

    Dixi 2016-11-05 21:47:05
    Svara
  • Petra Tungården är en antidemokrat som ogillar dom som ifrågasätter en generös asyl- och invandringspolitik och som hon falskt beskyller för att vara ”rasister”.

    Paul 2016-11-05 21:44:32
    Svara
  • I ett demokratiskt samhälle gäller ALLAS LIKA VÄRDE!!! Eller är det verkligen detta som gäller? I så fall lever vi i Sverige INTE i ett demokratiskt samhälle.
    MetroMode framstår som dom fega stackare dom förmodligen är. Det är tydligt att Henrik Schyffert (om han är komiker då är jag Karl XII) och Malena Ernman som anger vad svenska folket får lov att tycka.

    Birgitta Bäckström 2016-11-05 21:29:25
    Svara
  • så´n tur att du kunde sola dig lite i rampljuset…..

    Anders 2016-11-05 21:02:54
    Svara
  • Tips för din framtida karriär: Skippa politik. Skippa leka SJW. Gör det du är bra på. SJW & aktivism kanske säljer nu, men kommer knappast göra i framtiden.

    Mats Dimander 2016-11-05 20:45:39
    Svara
  • ”Hur kan man inte låta företag bli informerade om den lilla petitessen och låta oss som bolag själva göra ett aktivt val…..blablabla. Du kände mycket väl till detta arrangemang, men såg chansen att stärka ditt varumärke genom virtue signalining. Du ljuger för att få narrativet att passa den publikation som gör reklam för dig. Win-win

    För övrigt anser jag att ”Social Justice Warriors always lies”

    Mats Dimander 2016-11-05 20:40:41
    Svara
  • Skönt att några engagerar sig och tar ställning genom att göra aktiva val. Heder åt ett sådant agerande. Det gör mer nytta än bara ord. SD är ett hot mot vår demokrati.

    Lars-Olof Perselius 2016-11-05 20:40:19
    Svara
  • *Bugar*
    Jag kan inte säga att jag skulle stå bakom allt i texten, men jag tycker att det är enormt stort av er att byta plats från Grand Hotel! Bra av dig att ta ställning emot rasism och extremism, och bra att stå upp för det och nå ut på detta sättet!

    Jag blir samtidigt lite rädd av att läsa kommentarsfältet.. Fortsätt stå på dig, och kom ihåg att frihet och medmänsklighet alltid kommer att vinna! ❤️

    Anna 2016-11-05 20:38:25
    Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Låt inte kommentarer från nättroll att låta era ideal svikta. Kom ihåg vad nazisterna lyckades åstadkomma för att hederliga människor inte vågade stå på sig.

      Mats Larsson 2016-11-05 20:49:57
      Svara
  • Suveränt Petra Tungården! Du har mitt fulla stöd!
    Vi får aldrig sluta fajtas mot brunskjortorna.
    Agneta

    Agneta Arnesson Westerdahl 2016-11-05 20:04:21
    Svara
  • Heja alla som tar avstånd från Nazism, och som värnar om Alla människor. Inte bara vita män. Heja mångfald. Och vi gillar olika?

    Katarina 2016-11-05 19:26:43
    Svara
  • HEJ Metro mode och Petra Tungården. Ytterst märklig hållning att bojkotta hotell som tar emot ett svenskt parti med runt 20% av svenska befolkningen bakom sig.

    Kanske vi ska uppmana dessa 20 % till bojkott av dig och din jävla modeblaska? PGA att DU stöttar en totalt ansvarslös och ohållbar massinvandring!

    JÄVLA NOLLA ! Gå en grundkurs i vad demokrati innebär och lär dig stava, sluta särskriva osv så kanske vi kan ta dig på nåt slag allvar nästa gång.

    Jag tvivlar för övrigt rätt starkt på att du i din troligen enormt priviligierade innerstadstillvaro NÅGONSIN kommer i kontakt med vrångsidorna i dagens skit-Sverige!

    Hoppas innerligt du och övriga på er jävla redaktion sätter en krustad i halsen på nästa modevisning!

    JÄVLA NOLLA!

    Sverre Svensson 2016-11-05 19:24:10
    Svara
    • Svar på Sverre Svenssons kommentar.

      Urk! Ännu en nazist-sympatisör. Det kommer bara en massa svammel och gröt ur munnen på dem. 20 % hit och dit. Att folket i Sverige står bakom nazister är totalt fel.

      Mats Larsson 2016-11-05 20:52:51
      Svara
    • Svar på Sverre Svenssons kommentar.

      Svar till signaturen Sverre Svensson:

      Varför är det alltid så att ni som sympatiserar med högerextremister alltid tar i från tårna när ni uttalar er och framför era åsikter. Kan ni inte som vanligt folk argumentera utan att kalla dem med andra åsikter än ni för ”idioter”, ”nollor”, eller könsord som ni också ofta slänger er med eller önskar dem i döden?
      Har du så dålig självkänsla att du måste smutskasta andra för att inte dina egna tillkortakommanden ska synas så tydligt? Du kanske bred söka hjälp!?

      Christian 2016-11-05 20:40:57
      Svara
      • Svar på Christians kommentar.

        Jag tycker det är berättigat att kalla nån för jävla nolla som vill inskränka mötesfriheten för ett demokratiskt valt parti som nu har cirka 20% av svenska folket bakom sig.
        Det där snacket om att SD skulle vara ett nationalsocialistiskt parti går ju inte heller ta på allvar. Visa gärna VAR i deras partiprogram man deklarerar sig som det. Eller för den delen VAR i partiprogrammet den nationalsocialistiska politiken föreslås?

        Sverige har haft och har fortfarande en totalt vansinnig och ohållbar massinvandring. Är man nationalsocialist om man påpekar det och vill föra en mer sansad politik?
        Fint då kan ni ju då kalla även övriga partier nationalsocialister era jävla ignoranta fån!

        Sverre Svensson 2016-11-07 02:31:44
        Svara
  • Jag håller helt med dig i allt du skriver. Men- bilden på taket som ett hakkors, det är ju bara hittepå- ett fuskfoto- det hoppas jag att du forstår.

    Marie 2016-11-05 19:02:14
    Svara
  • Du är grym!! Så otroligt viktigt att ta ställning. Heja!

    Ebba 2016-11-05 18:31:49 http://www.liifeofebba.se
    Svara
  • Tack Petra för att du aktivt tar ställning – du är grym!

    Sara 2016-11-05 12:59:29
    Svara
  • Petra! Du gjorde ett klokt val. Tack för det! Rosablomman

    Anna 2016-11-05 12:23:37
    Svara
  • Mycket bra agerat. En stor eloge till dig!

    Marie 2016-11-05 12:06:19
    Svara
  • Hej Petra och kompani! Nu höjdes du änmer i min aktning! Bra agerat!

    Annika, Bagarmossen 2016-11-05 11:53:40
    Svara
  • Absolut. Information måste ut till människor och förklara förklara tills dom förstår. Man kan inte fånga alla men jag är övertygad om att en hel del kommer att förstå vad SD egentligen står för. Jag ger mig aldrig!

    Ulrica Edlund 2016-11-05 11:48:27
    Svara
  • Barnsligt! Tänk om dina kunder röstar på SD?

    Daniel West 2016-11-05 11:46:49
    Svara
  • Bra!

    Jonny från Skarpnäck 2016-11-05 11:43:12
    Svara
  • Bra och viktigt ställningstagande! Till alla som snackar om att man vill ”stänga ute 20% av Sveriges befolkning” – vi (anti-rasister) vill stänga ute partiet, inte de individuella partisympatisörerna. Yttrandefrihet goes both ways – om man beter sig människofientligt får man räkna med motargument och -aktioner!

    Anna 2016-11-05 10:22:55
    Svara
  • Heja Petra! Du är grym!

    Anna 2016-11-05 09:55:06
    Svara
  • Jag förstår inte vad ni tänker på när ni hyr ut till rasister. Det finns ett före och efter.

    Niki larsson 2016-11-05 09:44:51
    Svara
  • Skitbra inlägg. Respekt!

    Blomma 2016-11-05 08:41:35
    Svara
  • Ditt event kommer ha fler svenskar i % än SDs event. Rannsaka dig själv, skulle du någonsin bo i ett område med 50% invandrare? Du protesterar säkert om det ska byggas ett flyktingboende bredvid ditt hem (priserna går ner, undrar varför?)

    Jag önskar att du får del av den verkliga världen som svenskar tar del av.

    Saker hycklare som du aldrig kommer göra:

    Åka tunnelbanans blå linje ensam till Rinkeby, gå av där och promenera hem!

    Jobba med 50% utomeuropeiska invandrare.

    Bo i invandrartäta förorter.

    Om detta känns omöjligt, (vilket det antagligen gör) fråga dig VARFÖR detta är omöjligt? (Men i din värld löser man väl det med mer sk integration, som folk som du alltid slipper).

    Jag önskar att just du får mångkultur, massa mångkultur och massa nya invandrarkollegor!

    PS: Alla dina vänner, nästan, är vita. Du bor i ett supervitt område.

    Du handlar matkassar och beställer hem mat, min gissning är att det görs för att slippa romer som tigger!

    Du åker taxi runt Östermalm, kanske med en invandrare som kör, men mest för att slippa alla andra människor i tunnelbanan.

    Vanligt liv duger inte åt dig så sluta läxa upp andra i hur de ska leva. Du vet inte hur det känns att kallas svennehora dag ut och dag in av 15 hungriga icke-svenska killar som blockerar vägen för dig i korridorer och tafsar om du ska gå förbi.

    Men det absolut bästa är att du ändå vill fortsätta äta på Grand Hotêl. Alla andra ställen hade du bojkottat.

    asd 2016-11-05 08:35:20
    Svara
    • Svar på asds kommentar.

      Urk! Vilken strunt text. Tänk om du kunde ta och växa upp och börja ta ansvar över ditt liv. Petra gjorde ett aktivt val på eget bevåg och skall ha all heder för detta.
      Sedan kommer du som inte kan ta ansvar över ditt eget liv och klagar på henne som har modet och kuraget att göra detta.

      Tänk vad liten du är i jämförelse med Petra!

      Men det är inte försent ännu brunskjorta! Du har fortfarande möjlighet att ta ansvar! Kommer du att ta detta ansvar?

      Nej! Antagligen inte!

      Mats Larsson 2016-11-05 21:00:15
      Svara
  • Jag antar att du Petra är medveten om att SD som parti har ett väljarstöd på nästan 20% av befolkningen, det innebär att ca vart femte svensk sympatiserar med SD! I praktiken innebär det i sin tur att du som företagare stöter på SD sympatisörer dagligen. Och med tanke på hur mycket du minglar och glider runt på dagarna så stöter du med största sannorlikhet på flera stycken varje dag! Och hur tänker du göra efter nästa val då det finns indikationer på att SD kommer bli största parti, emigrerar du då eller? För hur ska du stå ut med att ha och göra med ”rasister” hela dagara!? Nej, skäms på er alla pk människor och upphör med den här otroligt fåniga vuxenmobbingen istället…

    Linus 2016-11-05 08:25:12
    Svara
    • Svar på Linuss kommentar.

      Vi är fortfarande 4/5 som behöll hjärnan, lärde oss ta reda på rkiig fakta och vara medmänskliga. Helt sjukt att alla nättroll aka. SD-sympatisörer hela tiden syns och visar sin rätta sida. Jag vill inte ens veta vilken hemsk värld det skulle vara som SD vann.. Kolla bara på hur ni för er här i kommentarsfältet…

      Bea 2016-11-05 22:04:50
      Svara
    • Svar på Linuss kommentar.

      Håller helt och hållet med!!

      Sandra 2016-11-05 10:12:59
      Svara
    • Svar på Linuss kommentar.

      Klockren

      Annica 2016-11-05 09:08:34
      Svara
  • Stort och modigt gjort! All respekt ?❤️???

    Rebecca 2016-11-05 07:42:27
    Svara
  • Vem fan bryr sig? Vakna, släpp sargen och lev i realiteten för första gången, ignorera ditt överbeskyddade förmånstagarliv.

    Smith 2016-11-05 02:21:16
    Svara
  • Bästa Petra! Helt rätt agerat
    ?????

    Shirin 2016-11-05 01:55:39
    Svara
  • Synd att du skriver så bristfälligt att det är svårt att ta del av inlägget.

    Andrea 2016-11-05 01:55:23
    Svara
    • Svar på Andreas kommentar.

      Hahaha! Texten var så tydlig och rak att det inte gick att missförstå!
      Andrea! Hur står det till med svenskakunskaperna? Eller har du fått gå i brunskjorteskolan alldeles för länge!

      Mats Larsson 2016-11-05 21:01:53
      Svara
  • Satan vad du skriver illa

    Jonas 2016-11-05 00:37:28
    Svara
  • ” SD skall tillbaka ner i hålorna dom kom från. Badta! ”

    Du också tydligen.

    L 2016-11-05 00:23:43
    Svara
  • Tusen tack för att ni står upp mot rasism.

    José 2016-11-05 00:15:23 http://www.halsopanelen.se
    Svara
  • Bra jobbat och tack för din insikt i det här. Lycka till!

    Marie Mejram 2016-11-04 23:36:26
    Svara
  • Wow du är så grym som står upp mot rasism. Modigt starkt och rakryggat gjort av dig. All kärlek till dig!

    Sarah 2016-11-04 22:59:42
    Svara
  • Tack Petra! Bra gjort!

    Rebecca 2016-11-04 22:50:14
    Svara
  • Så bra Petra!!!!! Respekt

    Mary 2016-11-04 22:37:56
    Svara
  • Bra gjort!

    Camilla 2016-11-04 22:32:00
    Svara
  • Grand Hotel stavas fortfarande med bara ett L.

    Språkpolis 2016-11-04 22:30:40
    Svara
  • Tack! Mycket bra gjort!

    Karin 2016-11-04 21:54:13
    Svara
  • GO GRAND! Sd = större än v ( thank god), fi (who?), kd = respekt och demokrati (utom om man är vänster. För då är demokrati bara bra om man tror lövet är vettigt) Söndagsbrunch bokad bara därför! ?✌

    alice 2016-11-04 21:22:05
    Svara
  • Vad bra gjort!

    Johanna 2016-11-04 21:16:21
    Svara
  • Sd är inte rasister. Hade du gjort samma och skrytit om det om Vänsterpartiet, 10000000 resor värre men helt accepterar i noll koll-svedala, bokat….? Blåst.

    alice 2016-11-04 21:16:16
    Svara
    • Svar på alices kommentar.

      Va! Är SD inte rasister?
      Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah!

      Jösses Amalia! Du har då verkligen sovit en törnrosasömn. Vakna och inse sanningen! Eller så är du bara ytterligare ett av SD:s nättroll.

      Mats Larsson 2016-11-05 21:03:52
      Svara
      • Svar på Mats Larssons kommentar.

        Och S har aldrig förespråkat lobotomering och sterilisering av utvecklingsstörda?

        Nice 2016-11-06 20:17:04
        Svara
        • Svar på Nices kommentar.

          I denna diskussion kan jag tycka att det är väldigt irrelevant att S gjort detta med tanke på att de inte GÖR det idag, diskussionen handlar snarare om den rasistiska politik SD driver idag, det är den som är ett hot för framtiden.

          Hanna 2016-11-06 22:33:03
          Svara
          • Svar på Hannas kommentar.

            Det hot vi ser idag är det uppskruvade tonläget som bara blir värre och där det tas billiga PR poäng på att elda på den polarisering vi redan idag har.

            Att bojkotta ett hotell för att ett folkvalt parti abonnerat en del av det och sedan görs det till en förstasides nyhet.

            Nu gnuggas det händer bland hela färgskalans extremister.

            Nice 2016-11-06 23:09:29
            Svara
  • Tack Petra och Metro mode!

    Emilie 2016-11-04 21:13:13
    Svara
  • Tack! Bra gjort! Hoppas ni har en genomlyckad kväll, trots det snabba platsbytet.

    Linnéa Berg 2016-11-04 21:08:02
    Svara
  • Jaha, vad ska du ta vägen nu då? Ha konferensen på Sheraton eller Café Opera möjligtvis. Fast i Petra Tungårdens värld existerar ju enbart i-landsproblem. ?

    Urban 2016-11-04 20:58:31
    Svara
  • Tack Petra och Metro Mode!! ??
    ❤️????

    Sissy 2016-11-04 20:03:58
    Svara
  • Heder till er som ordnar så att eventet blir av men verkligen tar tydlig ställning och vägrar vara under samma tak! Rakryggat!

    Brita Solvin 2016-11-04 19:56:07
    Svara
  • Bra där, både att ändra lokal men även att det viktigaste är att lägga fokus på SDs unkna politik i yttersta högerfilen.

    Kjell 2016-11-04 19:36:24
    Svara
  • .sverigedemokraterna
    Inte ”Sverige Demokraterna”.

    #Stoppasärskrivningar

    Johan 2016-11-04 19:27:57
    Svara
  • Kan du inte vistas under samma tak som 20 % av befolkningen kanske du bör se över din människosyn eller omvärldsanalys.
    Hade gu reagerat likadant om vänsterpartiet hade haft ett event? Partiet som ger eknomomiskt bidrag till hamas och
    vars ungdomsparti inte tror på parlamentariska lösningar? Du är just nu SDs bästa valarbetare, förstår du hur det ser ut när en
    modebloaggre börjar med populistiska utspel medan de som verkligen har det svårt i Sverige oroar sig över att ha boende för nästa månad.

    Är fröken för fin så kanske det är henne det är fel på.

    Mvh,
    Den riktiga proletären

    Nisse 2016-11-04 19:27:17
    Svara
    • Svar på Nisses kommentar.

      Älskar när en rasist säger att man ska ha bättre männisosyn.. Snälla fortsätt gömma dig under din sten..
      Vi är fortfarande 80% som inte sympatiserar med SD och er människosyn, som tur är…

      Bea 2016-11-05 22:10:40
      Svara
    • Svar på Nisses kommentar.

      Jag tror knappast att Petra Tungården själv skulle tänka sig att vilja ta emot några ensamkommande flyktingbarn i hennes egen bostad.

      Urban 2016-11-04 20:51:37
      Svara
      • Svar på Urbans kommentar.

        Vad har det ens för relevans? En människa (Petra i detta fall) kan inte rädda världen på en dag. Är så trött på dessa förbaskade antagande om vad folk gör, inte gör, har gjort eller inte har gjort. Bara för att hon tar ställning till något som hon anser vara fel innebär inte att allt ansvar hamnar på henne.

        Hanna 2016-11-06 22:36:51
        Svara
      • Svar på Urbans kommentar.

        I vems bostad?

        Johanna 2016-11-04 21:13:37
        Svara
    • Svar på Nisses kommentar.

      Känner du dig träffad??? En sverigedemokrat själv???

      Helena 2016-11-04 19:32:23
      Svara
  • Heja dig, Petra! Och heja Hotel Diplomat som är tveklöst Stockholms bästa hotell! Obs, jobbar inte på Diplomat men är där ofta.

    Tanya 2016-11-04 19:20:58
    Svara
  • Bra gjort att du riktar strålkastaren mot vad dom skall syssla med ikväll på sin ”gala”

    Kjelle 2016-11-04 19:19:56
    Svara
  • Tack Petra! Bra gjort.
    Mvh // Sören

    Sören 2016-11-04 18:24:19
    Svara
  • Väl rutet Petra!

    Maria 2016-11-04 18:20:12
    Svara
  • Bra gjort! Alla kan göra något för att motverka normaliseringen av rasismen. Grymt att ni markerar!

    Anna 2016-11-04 18:18:29
    Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Det ör inte alls bra.

      Plocka billiga PR poäng på bekostnad av ökad polarisering i samhället . Tack så mycket , men det sålde säkert ett par upplagor till

      Nice 2016-11-06 20:20:38
      Svara
  • Varför tog Grand Hotel in SD
    Och högerextrema från Europa ?
    Är det moral?

    Marianne Lagercrantz 2016-11-04 18:15:19
    Svara
  • PK-eliten visar ännu en gång sitt folkförakt och hat mot andras yttrandefrihet men fortsätt leva kvar i er trygga bunker där verkligheten aldrig får tränga in.

    dan park 2016-11-04 18:09:38 http://bloggis.se/danpark
    Svara
    • Svar på dan parks kommentar.

      Men herregud! Du pratar om yttrandefrihet och kommer sedan hit och kritiserar Petras yttrandefrihet. Låt Petra få yttra sig då! Eller är det bara SD:s sympatisörer som ska få yttra sig?

      Ni är som en skock ointelligenta får. Ni springer runt och skriver era totalt ointelligenta kommentarer samtidigt som ni talar emot er själva.

      Tyck vad du vill tycka och låt andra få tycka det de vill tycka! Det är det som kallas för yttrandefrihet.
      Det ni nättroll från brunskjorte-patrullen håller på med är ett hot mot yttrandefriheten!

      Mats Larsson 2016-11-05 21:09:21
      Svara
    • Svar på dan parks kommentar.

      Fruktansvärt ointelligent kommentar. Ni SD-sympatisörer värnar så förbannat högt om er egna yttrandefrihet. Men så fort någon inte håller med i er rasism (för ja, det är precis vad ni håller på med), så är vi emot yttrandefrihet. Hallå, öppna ögonen! Detta är Petras (och 80% av Sverige, eftersom ni så gärna påpekar att vi är så ”PK”) rätt till yttrandefrihet. Kanske har ni svårt att förstå att vi inte vill associeras med ignorans, idioti, översittare, och allt annat skräp som SD värnar högt om.

      Ni SDre pekar finger och skriker så förbannat högt när vi inte vill tillåta er att fortsätta använda er skrämseltaktik för att på något sätt skapa ett samhälle byggt hat. Ni skriker högt att ni har rätt till er åsikt. Men glöm då inte bort att vi också har rätt till vår!

      Karin 2016-11-05 10:39:53
      Svara
    • Svar på dan parks kommentar.

      Här har vi ju gatukonstnären själv. ?

      Urban 2016-11-04 20:54:57
      Svara
  • Alla håller dock inte med. https://twitter.com/Sharps_Wagner/status/794527693664567300

    Nisse i Hökarängen 2016-11-04 17:57:53
    Svara
  • Så viktigt och så rätt gjort! <3

    Jasmin 2016-11-04 17:54:04
    Svara
  • Bra gjort! Tackar.

    Micke 2016-11-04 17:41:27
    Svara
  • Heja ❤

    Eva 2016-11-04 17:17:35
    Svara
  • Jag gillare Grand Hotel, men skulle aldrig sätta min fot där igen. Skulle aldrig känna mig trygg. De valde att låta högerextrema ha sin tillställning där.
    Detta visar deras medsyn. Nej ush. Blir att bojkottas!

    Linnea 2016-11-04 16:33:08
    Svara
  • Tack för att du agerar. Grand Hotel borde bojkottas generellt nu när dom tar in sån skit som SD och deras sk fredspris.
    Bra gjort!!!
    Jag har frågat i mail varför dom gör sånt här men inte fått svar. Dom vill tysta bort det och därför är det bra att alla som bokar inte väljer dom!!!

    Kenneth 2016-11-04 16:27:47
    Svara
  • Vill även jag säga tack. Du och Metro Mode ska ha all respekt för att ni inte bara är non-racists utan faktiskt ANTI-racist. Att ni MOTarbetar normaliseringen av rasism i Sverige! TACK TACK TACK!

    Natali 2016-11-04 16:23:51
    Svara
  • Vilka kopplingar har Grand hotell till nazismen?

    ? 2016-11-04 16:05:14
    Svara
  • Tack Petra & Metromode för att ni inte bidrar till normaliseringen av rasism! Du är grym!

    Sofia 2016-11-04 16:04:21
    Svara
  • Well done! Ni gör det enda rätta. Synd bara att det skulle behövas och vi måste leva med den här sk..ten.

    Liisa 2016-11-04 16:01:11
    Svara
  • Jag håller inte med. Alla som röstar på SD är inte rasister och man kan inte negligera ett parti av den storleken. Vad gäller andra länders syn på Sverige är tendensen snarare att vi har en alldeles för generös invandrings-/flyktingpolitik. I länder som Frankrike, Belgien, Danmark, Norge mfl. har dessutom SD:s motsvarigheter gått stark under flera år.
    Vad gäller Grands agerande är det helt i linje med den strikta policy att aldrig lämna ut vilka som bor, eller vistas, på hotellet. Känner inte till Grands eventuella nazi-kopplingar, men vill minnas att Raol Wallenberg inte var särskilt nazi iaf.

    Stefan 2016-11-04 15:35:12
    Svara
    • Svar på Stefans kommentar.

      Du har helt fel! Om man röstar på SD så väljer man inte bara desspolitik utan också vad dom har stått för och står för idag. Även om SD just nu har stora siffror så beror ju det isf på att människor inte tänkt till precis lika lite som nan gjorde på 30talet mot Hitler och hans anhang. Här i Sverige är det nu JÅ och hans anhang, eller har du missat alla nyheter som hans politiker ägnat sig åt?
      SD skall tillbaka ner i hålorna dom kom från. Badta!

      K 2016-11-04 16:36:05
      Svara
      • Svar på Ks kommentar.

        Nu har du nog blandat ihop S och SD, dags att läsa på historieböckerna?

        Nice 2016-11-06 20:24:25
        Svara
      • Svar på Ks kommentar.

        So democracy is only for the chosen few or maby the majority, that I aligned with your take on the world and your right & wrong. I think that what your are portraying is fascism, wrapped in humanity and much more dangerous for democracy, than SD would ever be.

        James 2016-11-04 18:12:21
        Svara
    • Svar på Stefans kommentar.

      Om de inte är rasister så är de korkade. Alla vet vad sd har för värdegrund.

      Liisa 2016-11-04 16:09:57
      Svara
    • Svar på Stefans kommentar.

      1. Vem negligerar SD?
      2. vad har andra länders syn på Sveriges invandrarpolitik med detta att göra?
      3. Även om de inte vill berätta vilka som bor eller vistas på hotellet hade man ju kunnat hoppas för deras egen och deras personals skull att de skulle ha civilkurage nog att säga nej till ett sånt här evenemang. Så som många andra gör när rasistiska organisationer vill husera hos dem.
      4. Nej det är ju precis det som är grejen, Raoul Wallenberg var allt annat än rasist, och att de inte vårdar hans minne bättre är skamligt!

      Ylva 2016-11-04 15:48:18
      Svara
      • Svar på Ylvas kommentar.

        1 av 5 i Sverige röstar på SD, face it Ylva!

        Namne 2016-11-04 16:08:10
        Svara
        • Svar på Namnes kommentar.

          Tyvärr var mattelektionerna på Brunskjorteskolan inte av allra högsta kvalite då man räknade med järnrör och inte med räknestickor.

          Mats Larsson 2016-11-05 21:12:46
          Svara
        • Svar på Namnes kommentar.

          13% röstade SD , Om du sett siffran 1 av 5 är det bara opinionsiffror. 13 % av 7,3 M blir knappast var 5:e svensk.
          Men men är man SD så räknar man dom en kratta. Face that Stefan?

          K 2016-11-04 16:41:11
          Svara
          • Svar på Ks kommentar.

            Spela smart, haha.. Vad har antalet 7.5 M med saken att göra? Var 7,6:e person röstar åtminstone på dom!

            Mattesnillet 2016-11-04 19:20:33
            Svara
      • Svar på Ylvas kommentar.

        Negligera kanske var fel ordval, men det är direkt odemokratiskt att inte låta dom vistas i lokalen pga partitillhörighet.
        Om du läser vad Petra skrivit ser du att hon nämner andra länders syn på Sverige.

        Stef 2016-11-04 16:03:43
        Svara
  • Respekt till er! <3

    Jasmin 2016-11-04 15:18:29
    Svara
  • Fantastiskt att ni tar ställning.
    Nu tycker jag att ellegalan ska göra samma sak, nämligen ställa in.
    Att en rasistisk gala äger rum i centrala Stockholm är en skam.
    Heja dig!

    Lisa 2016-11-04 15:05:50
    Svara
  • Rätt tragiskt Petra, att du går på medias bild av SD. Om du tar dig tid att läsa HELA deras partiprogram. Finns INGET rasistskt överhuvudtaget. Om man snöar in på punkten att begränsa, det är inte rasistiskt. Att ett parti, hotell osv haft någon för sig för 50-60 år sedan och gjort avbön,och/eller inte överhuvudtaget sympatiserar med något som har med vad du syftar på. Kan inte läggas till lagst idag. Fokusera på vad som man verkligen vill förbättra för gemeneman oavsett hudfärg och bakgrund. LÄS PÅ! Är mitt tips! Annars är du en i strömmen som går på allt svammel som inte är fakta och sant. Och nej, jag är inte medlem i ovannämnda part. Bara att rätt ska vara rätt. /kram

    Eva 2016-11-04 14:51:33
    Svara
    • Svar på Evas kommentar.

      Hahaha! Vilka härliga troll som skriver kommentarer ”Det finns inte det minsta spår av rasism i partiprogrammet” Pojkarna bara tycker om att springa runt med järnrör och kalla tjejer för nervärderande saker. Pojkarna tycker bara om att sjunga gamla fina brunskjortesånger och sparka på får och låtsas att det är judar.

      Det är såååååå fina pojkar. Och så klär dom så fint i bruna skjortor!

      Mats Larsson 2016-11-05 21:17:26
      Svara
    • Svar på Evas kommentar.

      Hej Eva. Om du läst hela hela deras partiprogram och fortfarande propagerar för att de är ett rimligt parti så är du antingen dum i huvudet eller en simpel fascisthagga. Allra troligast är du både och.

      Petra tar allra mest troligt avstånd från SD _just för att hon vet_ vilka de är.

      Och till dig Petra: TACK! Så grymt ställningstagande! Och jag förstår att ni fick panik när ni fick reda på detta. Skönt att det löste sig för er till slut.

      Maria 2016-11-04 15:07:49
      Svara
    • Svar på Evas kommentar.

      Eva du är tragisk.

      Anna 2016-11-04 14:58:37
      Svara
    • Svar på Evas kommentar.

      Eva, det är tyvärr du som inte är påläst.

      Hanna 2016-11-04 14:58:20
      Svara
      • Svar på Hannas kommentar.

        Eva
        Du är Skrämmande och Tragisk och inte påläst!

        Helena 2016-11-04 19:42:53
        Svara
      • Svar på Hannas kommentar.

        Hej, Hanna. Jag tror att de du syftar på nu ör vad några enstaka personer som sägs stå för SD har uttryckt sig. Men det finns faktiskt människor inom andra partier som har samma typ av rasistiska människor. Döm inte alla över enstaka personer. :)

        Jag tycker det är rätt barnsligt av Petra att hon tycker att Sverige Demokrater inte har samma rättigheter som henne bara pga. deras politiska åsikter.

        Sara 2016-11-04 15:06:59
        Svara
        • Svar på Saras kommentar.

          Sverige’demokrater’ är inget demokratiskt parti.
          Vi måste stoppa normalisering av rasismen innan det är för sent.

          Liisa 2016-11-04 16:12:04
          Svara
        • Svar på Saras kommentar.

          Har Petra verkligen sagt att SD inte ska ha samma rättigheter? Var skriver hon det? Yttrandefrihet är INTE det samma som att det man tycker och säger inte ska kunna bemötas av kritik. Petra visar genom att avboka på Grand att hon inte vill beblanda sig med SD:s åsikter, och att hon tycker det är synd att inte Grand inte grand gör detsamma. På samma sätt som du har rätt att att kritisera det Petra gör, har hon rätt att kritisera det SD och Grand gör. Det betyder inte att hon tar ifrån någon deras rättigheter.

          Ylva 2016-11-04 15:40:58
          Svara
          • Svar på Ylvas kommentar.

            Hon säger att SD inte bör få hålla en gala på Grand Hotel för det skapar ”en samlingspunkt för rasistiska grupper runt om i världen”. Det är som att kalla ALLA feminister för manshatare, men vi vet båda två att det inte är så.

            Sara 2016-11-04 18:49:00
            Svara
            • Svar på Saras kommentar.

              Sara, vet du ens vilka som sitter i partistyrelsen? Ta bara Björn Söder eller Mattias Karlsson, båda två är ju tydliga rasister, bara att kolla deras uttalanden.. Bara för att Jimmie Åkesson väljer att hålla låg profil med sina twitter-uttalandenså gör inte andra stora delar av styrlesen det. Och tror du verkligen de skulle sitta i styrelsen om det inte delade åsikter med väljarna?
              Du är sorgligt såligt påläst, rösta på ad du vill, men om du är tyst så märker ingen hur dum du är!

              Bea 2016-11-05 22:21:08
              Svara
  • Bra gjort!!

    ANNAWII 2016-11-04 14:41:28 http://annawii.blogg.se
    Svara
  • Bra att du tar ställning och byter lokal! Ser i kommentarerna att näthatarna är snabba på bollen som vanligt – skit i dem och deras farliga och tröttsamma kvinnohat och rasism!

    Anna 2016-11-04 14:30:35
    Svara
  • Sjukt bra gjort Petra!

    Amanda 2016-11-04 14:24:39
    Svara
  • Heja Petra.Stolt över dig.Jeanette

    Jeanette albertsson 2016-11-04 14:19:22
    Svara
  • Hmm, jag undrar vem Grand Hôtel bryr sig mest om; den framtida politiska aristokratin eller en värdelös modebloggare som kräver ett partnersamarbete för att ens ha råd att hålla i ett event.

    Jag hoppas även att du kommer att bojkotta Frankrike efter att Front National vinner presidentvalet. Tror mig, Frankrike kommer att klara sig bra utan dig, och ditt kuksugande av araber på Nikki Beach.

    Det faktum att du länkar till high-end varumärken i nästan varje inlägg för att sedan länka till ETC och din svenska – som är katastrofalt dålig – tyder på att du inte har en speciellt utvecklad kognitiv förmåga, du är rent ut sagt korkad.

    Pinsam 2016-11-04 14:19:05
    Svara
    • Svar på Pinsams kommentar.

      Är det brist på argument när man börjar kalla folk för kuk-sugande-xxx? Tycker det är ganska vanligt hos er SD-sympatisörer, men det kanske inte är så konstigt?

      Bea 2016-11-05 22:23:17
      Svara
      • Svar på Beas kommentar.

        Visade på det inkonsekventa och motsägelsefulla i att först förakta Frankrike (eller Europa generellt) för att sedan så fort man kan åka till Franska Rivieran. Vill du inte att Frankrike, eller Sverige för den delen, ska förbli franskt respektive svenskt så behöver du inte vistas i länderna.
        Ha det kul din dumma kolbrännare.

        Neger 2017-01-01 18:09:20
        Svara
    • Svar på Pinsams kommentar.

      Men hallå, sluta kasta sten i glashus. Din svenska är minst lika dålig. Slut överanvänd ”att” och sätt ut komman på fel ställen. <—-Löjlig kommentar, men det är ganska löjligt att klaga på någons svenska och därmed dra slutsatsen att personen i fråga i korkad?

      Emma 2016-11-05 08:39:31
      Svara
      • Svar på Emmas kommentar.

        Du klara inte ens av att formulera fullständiga meningar. Jag kan inte se några fel utsatta kommatecken men däremot bör du titta över din text igen (därmed dra slutsatsen att personen i fråga i korkad). Dunning-Kruger effekt titta upp det är du snäll, fnask-emma.

        neger 2017-01-01 18:02:22
        Svara
    • Svar på Pinsams kommentar.

      Heja!!

      Martina 2016-11-04 16:01:12
      Svara
    • Svar på Pinsams kommentar.

      Som sagt, nättrollen dyker upp på en gång. Så sorgligt att Petra ska behöva läsa sån här skit av okunniga och hatiska människor.

      Ylva 2016-11-04 15:42:36
      Svara
      • Svar på Ylvas kommentar.

        NÄTTROLL? Snacka om att du skärmar av dig från det som kallas verkligheten. Så fort nån vädrar en annan åsikt än den egna eller av massmedia propagerade ska det då kallas NÄTTROLL?

        Inse att nånstans är svenska folket less in i döden på att ta in alla världens problem. Det räcker nog nu för cirka 20% och fler lär det nog bli.
        Kanske du och Metro mode skulle må bra av att ta in det som kallas verkligheten nån gång. Alltså VERKLIGHETEN utanför er jävla innerstads eller Sofo tillvaro?

        Jävla idioter, väx upp, och inse att ett parti på runt 20% kanske uppstått pga övriga partiers totala misslyckanden?
        Att bojkotta på det här viset här INTE till ett moget demokratiskt förhållningssätt!

        Sverre Svensson 2016-11-05 19:40:48
        Svara
    • Svar på Pinsams kommentar.

      Hmmm… Undra om det är en man eller kvinna som har skrivit det här begåvade inlägget?

      Lisa 2016-11-04 14:31:31
      Svara
      • Svar på Lisas kommentar.

        Tack för den fina berömmelsen!
        Du tycker såklart inte att det finns något motsägelsefullt i vältra sig i exklusiva produkter och sedan hänvisa till ETC? Petra förstår självklart inte hypokritiska i det beteendet, eftersom att hon saknar filosofisk och moralisk uppfattning.

        Uppenbart en HEEEEEN! 2016-11-04 14:43:03
        Svara
        • Svar på Uppenbart en HEEEEEN!s kommentar.

          Hahaha hur hittar ens sd-fölket hit? Uppenbart förakt mot ”modebloggare” och ändå vill de bidra till Petras höga pay off varje månad. Heeeen, du förstår väl att det rasslar till på Ps bankkonto nu efter alla klick och kommentarer?

          Så bra att du tar ställning Petra! Hoppas alla trötta gubbar och smygrasister lämnar sidan snart (det är konstigt att så många röstar på SD, när INGEN man stöter på står för det, men man kanske måste ta sig ut till avartsamhällen för att hitta tomtarna)

          Cecilia Strömberg 2016-11-05 08:51:29
          Svara
        • Svar på Uppenbart en HEEEEEN!s kommentar.

          En riktig filosof har talat ???

          Liisa 2016-11-04 16:13:16
          Svara
          • Svar på Liisas kommentar.

            Du skriver som om jag skulle ta illa vid mig, men jag anser att andra klassens medborgares åsikter är irrelevanta.

            Lizza 2016-11-04 17:31:24
            Svara
        • Svar på Uppenbart en HEEEEEN!s kommentar.

          Hypokritiska??? Berömmelsen? Köp en ordbok eller lär dig att googla innan du skriver ännu en korkad kommentar.

          M 2016-11-04 15:12:50
          Svara
          • Svar på Ms kommentar.

            Det är du som borde lär dig meningsbyggnad innan du kommenterar. ”hypokritiska” är en böjelse av hypokritisk – se hypokrit -, det kanske är du som borde skaffa dig ett lexikon istället för att använda dig av google. Ditt efterblivna fån.

            Neger 2016-11-04 15:25:06
            Svara
            • Svar på Negers kommentar.

              Jag tror det svenska ordet du är ute efter är ”hycklare”
              Mvh Han med invandrarbakgrund

              Atlas 2016-11-05 15:12:13
              Svara
              • Svar på Atlass kommentar.

                Hej,
                Ingick inte användningen av versaler i SFI-kursen? Du kan alltid bli städare eller kebabsvarvare, du vet, enkla jobb för simpla människor.

                neger 2017-01-01 18:14:18
                Svara
            • Svar på Negers kommentar.

              Du kanske skulle googla ditt nick, du genomkorkade rasist. Google ska inte underskattas för idioter som dig ;)

              M 2016-11-04 16:35:48
              Svara
              • Svar på Ms kommentar.

                ”Du genomkorkade rasist”, haha! Har du hört talas om att kasta sten i glashus? Jag avlagt en M.Sc., du googlar fram svar. Du har noll förståelse för skillnaden mellan en peer-reviewed artikel och huffington posts senaste skvallerskit.

                googla google, din googlande googggleeee 2016-11-04 17:02:36
                Svara
  • Den ”okände rasisten” sim du talar om är Tjeckiens före detta president, en erkänd och respektabel statsman. Och SD är Sveriges tredje största parti, enligt vissa mätningar till och med allra största. Detta är vår samtida politiska verklighet. Din till synes chockade reaktion är inte rimlig.

    Erik 2016-11-04 14:15:43
    Svara
    • Svar på Eriks kommentar.

      Jeg tror ikke man skal bry seg så mye om hva motebloggere mener. Jeg er norsk og er glad vi har større ytringsfrihet av ikke-PK meninger her. Det er veldig interessant for meg å lese hvordan en del svensker ser på SD og folk som er kritiske til innvandring. I Sverige er det vel sånn at hvis man er kritisk til innvandring så er man rasist.

      Hanna 2016-11-04 14:27:39
      Svara
      • Svar på Hannas kommentar.

        Exakt! Sverige har utvecklats till ett enda stort mentalsjukhus sedan psykvården lades ner för sisådär 20 år sen.

        Urban 2016-11-04 23:25:41
        Svara
      • Svar på Hannas kommentar.

        Precis. Jag har inte heller träffat någon invandrarkritisk ’realist’ som inte varit rasist.

        Liisa 2016-11-04 16:14:49
        Svara
      • Svar på Hannas kommentar.

        Haha, det brukar faktiskt vara exakt så enkelt. Har aldrig hittills mött en så kallat ”invandringskritisk” människa som inte varit rasist. Invandringskritisk är blott en simpel omskrivning för dessa människors sanna epitet. Ni är rasister. Det är dags att ni tuggar i er sanningen.

        M 2016-11-04 15:17:22
        Svara
        • Svar på Ms kommentar.

          Så kallat??? Vet du vad ett subjekt är? Köp en ordbok eller lär dig att googla innan du skriver ännu en korkad kommentar.

          m 2016-11-04 15:30:46
          Svara
  • TACK för att ni ställer in. Blev sà glad när jag läste detta. Det är inte lätt att vàga idag, och normaliseringen av rasism och hat gàr sà fruktansvärt snabbt att jag ibland blir helt panikslagen.

    Vi màste alla kämpa emot, sà det betyder väldigt mycket att du tar upp detta. Hurra för er!!!!

    Kala 2016-11-04 14:15:26
    Svara
  • Tack Petra!

    Emma Å 2016-11-04 14:11:59
    Svara
  • Bra beslut. Lycka till med eventet. Kram

    Semmelmamman 2016-11-04 14:05:24 http://www.semmelmamman.se
    Svara
  • Bra skrivet och bra att du aktivt delar ditt ställningstagande! Lycka till med ert event!

    Malvin 2016-11-04 14:00:31
    Svara
  • Utmärkt beslut!!!
    Per svensson

    Per Svensson 2016-11-04 13:57:39
    Svara
  • Säger som andra, tack för att ni inte bidrar med normaliseringen av SD! Känt mig så deppig över deras jävla gala pga påminnelse om att jag inte är säker på mina gator längre.

    Tycker absolut att du har rätt i huvudfrågan, men jag tror många (tyvärr) gett upp om att påverka SD, och istället upplever att det finns ett syfte i att sätta tryck på en så stor och trendsättande aktör som Grand Hotell.

    Ha ett trevligt event ikväll!

    K 2016-11-04 13:49:48
    Svara
  • Hatten av för dig och metro mode!

    annie 2016-11-04 13:33:02
    Svara
  • Hej Petra! All heder, tack och respekt för att du sätter ner foten. Man kan undra hur Walleberg sfären som äger Grand tänker? Dom lyfter ju ofta fram Raoul Wallenberg som en del av sin historia, men dom verkar inte ha lärt sig något av den.

    Sigge 2016-11-04 13:29:39
    Svara
  • bra skrivet!! och håller med om att media har vinklat nyheten helt fel:/

    n 2016-11-04 13:27:08
    Svara
  • Vad GLAD jag blir att du tar ställning Petra. Skönt att se. Stackars de som jobbar på Grand som också är emot SD..

    Sara 2016-11-04 13:25:06
    Svara
  • Bra gjort! :)
    Skönt när någon har hög moral och är handlingskraftig!

    jonas tapper 2016-11-04 13:20:08
    Svara
  • Tack!

    Mikke Svensson 2016-11-04 13:18:01
    Svara
  • STORT och starkt att ni bytte plats på eventet för att visa var ni står! Nu kan du gå rakryggad från detta och säga att du tog ställning MOT rasism! Tyvärr kan inte Grand göra detsamma och det är sorgligt att de varit så mesiga i detta. Jag tror tyvärr att du kommer få en hel del otrevliga, hotfulla och hemska kommentarer här av diverse nättroll och vill bra säga; det är DIN blogg så ta ingen skit! Radera alla galningar bara. Vi är många som står bakom dig och dina kolleger i detta beslut! Heja er som visar civilkurage!

    Ylva 2016-11-04 13:15:59
    Svara
  • Mycket bra att du belyser detta och tar ställning!

    Maria 2016-11-04 13:08:40 http://www.rosepetalsandribbons.com
    Svara
  • Hej Petra, tack för ditt stora mod o handlingskraft samt inte minst din klarsynthet ifråga om det som egentligen borde vara i fokus: SD: s samröre med EU:s högerextrema partier! Övriga media har inte haft rätt fokus på detta- som vanligt!

    Yvonne Körner 2016-11-04 13:07:44
    Svara
  • Superbra att du tar ställning men i andra stycket, ”EU:s extremister”, stämmer nog inte riktigt. Extremister från Europa, visst, men inte i EU väl? Ber om ursäkt om jag är helt ute och cyklar ny men tycker det låter knasigt!

    J 2016-11-04 13:02:17
    Svara
  • Fint och viktigt att ni tar ställning!

    Anton Ek 2016-11-04 13:02:13
    Svara
  • Tack för att du som känt ansikte tar ställning och visar att normaliseringen av rasism inte är okej. Beklagligt att ert evenemang hamnar i kläm. Jag hoppas fler kända ansikten tar ställning mot normaliseringen.

    Tobias 2016-11-04 12:52:50
    Svara
  • Blir glad när jag ser att ni tar ställning. Stort tack!

    Monica 2016-11-04 12:51:05
    Svara
  • Tack Petra! Så viktigt att belysa detta och ta ställning mot rasism!

    Anna 2016-11-04 12:43:43
    Svara
  • Hejs Petra!
    Bra att du tar ställning

    Ruth 2016-11-04 12:43:23
    Svara
  • Så himla bra att du uppmärksammar detta!!

    Anna 2016-11-04 12:26:08
    Svara
  • Tack Petra för att du uppmärksammar detta och för att ni aktivt tar ställning.

    Viktoria 2016-11-04 11:54:48
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!