Okategoriserad

I mina hörlurar: Saint James

I samarbete med Sony Music.

Saint James

Okej, kan vi prata om den här sångfågeln som jag kunde varit i Tel Aviv med just nu. Jag skulle egentligen åkt dit för att spela in ett reseprogram med honom men några saker kom i vägen. Synd, hade verkligen velat träffa honom. Inte nog med att han är söt som socker, han sjunger dessutom som en gud.Han är från Kanada, men hamnade i lilla Karlskrona i bleking för att plugga på Hyper Island. Och blev så förälskad i vårt avlånga land atthan valde att stanna kvar. Det tackar vi för.

Är ju besatt av sköna lounge remixer och just nu går hans nya låt Hold on Tight på repeat här hemma. Just nu har jag ett samarbete tillsammans med Sony som går ut på att jag får handplocka och lyfta artister jag tror på i bloggen. Och som sagt föll pladask för Saint James. Så nu väntar två till tips.

Vill ni höra hans nya låt? Klicka här!

Har ni några tips på sköna liknande låtar? Är ju besatt av Tropical House och lounge musik. Behöver verkligen lite ny musik!

Brunch på Riche, Floristkompaniet, Bröd från Gateau och Första middagsbjudningen!

Riche

Igår började jag dagen med att bruncha med mina älsklingar på Riche. Fingal och Mathilda. Så glad att min bästa kompis Mathilda ÄNTLIGEN är hemma i Stockholm igen. Inte en dag försent. 
chevré chaudJag åt en chevré chaud sallad som var magisk. Måste garanterat börja göra det här mästerverket med betor hemma. 
7A1A2248Efter Riche gick jag till Floristkompaniet och la vantarna på massa fina blommor för kvällens middag och inför en plåtning jag ska ha hemma på måndag. 
7A1A2257Markus preppade middagen hela dagen. Min urgrymma fästman. Till förrätt gjorde han smördegsknyten med västerbottenost, kräftstjärtar och dill. Som serverades till crème fraîche. 
7A1A2251Svinenkelt och så jävla gott. 
Petra Tungården LägenhetSedan kom det här härliga gänget hem till oss för middag. 
26006632834_522014a270_oOch vilken middag, haha. De sista gästerna gick vid 05.00, haha. Lugnt och sansat gäng. 
TakImorse vaknade jag till den här fina vyn. Jag älskar, älskar, älskar vår lägenhet. Var rädd för att det skulle vara mörkt att bo på bottenplan. Men lägenheten är så ljus, den fullkomligt badar i ljus hela dagarna. Och stuckaturerna, jag kan inte sluta kolla på dem. Fasiken vad duktig Sven Hyllander är på sitt jobb. 
7A1A2270Vaknar och möts av att min kära man har städat bort alla spår från gårdagens kalas. Kärlek. 
NötbrödSå jag försöker vara minst lika härlig och överraska honom med frukost. Har ni smakat det här brödet från Gateau? Med nötter, fikon och aprikos. Med massa smör och en riktigt bra ost. Ja, ja, ja. 
Vardagsrum-Samtidigt som jag gjorde frukost spanade jag på den här gulleplutten. Som ni kanske förstår är inredningen bara temporär. Vi ska köpa världens största matta till vardagsrummet. Framför kakelugnen. Men inte snubblat över den perfekta än. Snart kommer även underredet till bordet. Hurra! 
Petra TungårdenMin chaufför är svinpeppad på att åka och fixa de sista möblerna till studentlägenheten, haha. 

Hoppas ni har en underbar söndag! 

Finn ett rätt

Lee Broom

I går kom Fredrik och Ted över för att flytta Lee Broom lampan från vardagsrummet till köket. Lampan väger bly så vi var tvungna att vara tre som flyttade den. Eller okej iallafall två, haha. Vet inte om jag bidrog till så mycket.

Vill ni se alla inlägg om renoveringen kan ni klicka här – har en kategori för det!

Lee Broom Först hamnade den snett när vi satte den i takrosetten så vi fick sätta upp en krok bredvid rosetten. Så den skulle hamna centrerat.
BallingslövTadaa! Tog den här bilden imorse när Markus förberedde inför kvällens middag. Visste blev det fint? Älskar det mörka Ballingslövköket till den här guldklimpen. Det blev verkligen pricken över i:et.
CharkIgår kväll storhandlade vi och sedan avrundade vi kvällen med chark och rödvin och tokslocknade framför tvn 22.00, haha. Så trötta efter den här veckan.
SovrumImorse vaknade jag till den här utsikten. Vi har inga gardiner än – men härligt att vakna till sol! Nu ska jag bege mig ner pÃ¥ stan för att möta upp nÃ¥gra kompisar för brunch.

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!