Okategoriserad

Idol-finalen, Julfrukost, Social Media Gala & Paddle.

Idol
I fredags var jag och Markus på Idol-finalen. Åh, jag hejade på Amanda, synd att hon inte vann. Hon är grym tycker jag. Martin har ju sinnessjuk röst men känns kanske inte riktigt som Idol-material. Jaja, man kommer nog få se mycket av båda i framtiden. Efter Idol gick jag och Markus och tog en drink på Bernies innan vi gick hem.

Dvärgtax
På lördagen vaknade vi av den här mmsbilden på Mathildas och Robins nya valp, Ike. En dvärgtax, hur söt är den?
JulfrukostSedan åt vi som sagt brakfrukost. Mer julskinka åt folket.
ny malene brigerSedan svidade vi som sagt om och gjorde oss redo för Social Media Galan.
Social-Media-Gala--Dasha och Carro var på en fördrink hos oss innan det var dags att bege sig.
Social-Media-Vi hade fått superplacering och det serverades en grym trerätters.
Forni,-Tungården,-Devote,-Metro-ModeEfter middagen var det efterfest och när klostret stängde begav vi oss till Fou och Rose.
PaddleJag kan inte säga att jag var speciellt pigg i söndags. Men vi hade bestämt sedan innan att vi skulle spela paddel med Niklas och Malin i två timmar. Så det var bara att kämpa sig dit. Fy fan vad roligt det är. 
Tacotårta
Efter paddeln storhandlade vi. Haha, Markus hade fått för sig att vi skulle äta en tacotårta. På riktigt, haha. Har ni sett något sjukare? Jag orkade typ tre tuggor sedan var jag proppmätt. Kanske det mäktigaste jag ätit.

Social Media Party

Social-Media Så här såg jag och Markus ut på Social Media Party i lördags. Tack Margaux och Forni för en superfest, det var så bra uppstyrt. Jag hade på mig en topp och kjol från By Malene Birger som finns i butik just nu.

Inatt har jag knappt sovit någonting. Haft så jävla ont i halsen, är snorig och känner mig febrig. Så kommer ställa in allt idag och jobba hemifrån. Har massa lämningar men de får skötas från soffan. Ska även hinna med att blogga massa. Vill verkligen inte bli sjuk nu, åker ju till New York på fredag!

Drömvåningen på Engelbrektsgatan kan bli din (och inredningen)!

Inredning-Inspiration 

Igår var jag och urnygga Andrea Brodin på förhandsvisningen av Alexander Whites senaste objekt på Engelbrektsgatan. Den här minst sagt perfektaparadvåningen på hela 244 m2 ligger otroligt bra med utsikt över Humlegården och med hela tre balkonger och två eldstäder. Våningen har inretts av Dusty Deco, Walles & Walles, Polstjernan Antiques och Belenius/Nordenhake. Inte nog med att du kan köpa våningen, du kan även köpa hela inredningen. På varje möbel sitter information och en prislapp, vissa kräver att du tar ett banklån medan andra är betydligt snällare, så det finns verkligen något för alla, högt och lågt.

All information om våningen hittar ni på Alexander Whites hemsida (klicka här!) och av Wilhelmina Bonde Alfvén.

Spishäll-MieleDet första som fångade min blick var spishällen från Miele som var jämn med marmorn – ingen kant! Sådana detaljer kan göra mig helt knäsvag – wow! Så vill jag också ha i vårt kök.
PolstjärnanKöket var helt fantastiskt, stort och rymligt med hur mycket utrymme som helst. Och arbetsytor och marmorskänkar längst hela rummet. Kan tänka mig att de forna ägarna spenderade all sin tid i köket.
Andrea-BrodinHur fantastiska är inte fönstren? Den här lägenheten är nog helt makalös dagtid med allt ljusinsläpp. Jag älskar mixen av Polstjernan Antiques till Dusty Decosindustriella råare stil. De gifter sig otippat bra tillsammans.
Dusty-Deco-LampaSedan möttes vi av den här lampan i sällskapsrummet som jag fingrat på från Stilnovo – så fin!
Dusty-Deco-Lampa-SoffaSällskapsrummet var övermöblerat till tänderna. Men på något sätt så kändes det helt rätt i det här rummet. Coolt med ett rum som kan svälja så mycket möbler utan att det blir plottrigt och känns trångt och mindre. Det var inbyggda bokhyllor längst hela kortsidan, sjukt snyggt.
Stilleben-Jag älskar att de lagt så mycket tid och energi på vackra stillebens när de inrett. Det är verkligen en fin mix av allt och det fanns så mycket vackert att vila ögonen på. Jag kände mig verkligen full av ny inrednings inspiration när jag gick därifrån. Ska nog faktiskt ta och svänga förbi där i helgen igen för att se lägenheten i dagsljus.

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!