Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Shop My Favorites

SE ALLT

#Myfactor

I det här inlägget förekommer reklam för Maxfactor.

Myfactor

Hela min familj har bruna, nästan chokladfärgade ögon – förutom mamma och jag. Mamma har isblåa ögon och jag gröna. När jag var yngre ogillade jag verkligen min ögonfärg. Jag vet faktiskt inte varför. Jag bar ofta bruna linser och kände mig nästan naken utan dem. Fick någon knäpp fixidé som jag höll fast i under två års tid.

Idag skulle jag inte byta bort min ögonfärg mot något i världen.

Nu gör jag istället allt för att framhäva den.

Macfactor

Maxfactor

Jag sminkar mig ofta i neutrala jordnära färger, men adderar ofta nyanser av lila i ögonmaken för att få ögonen att poppa ännu mer. Lila framhäver nämligen de gröna pigmenten. Sedan framhäver jag mina bästa drag lite extra genom att highlighta partier med skimmer och glans.

Gillar verkligen Max Factors senaste kampanj som handlar om att lyfta och framhäva sina bästa faktorer – inte dölja. Makeup handlar inte om att täcka över, gömma eller sudda bort. Använd istället smink för att framhäva det som är unikt med just dig och lyft fram det som gör att du är du.

Ögonen är helt klart min faktor.

Vad är din faktor?

MyFactor

Missa inte videon med Miriam Bryant och systrarna Lejonhjärta där de avslöjar sina faktorer och storyn bakom.

Foto: Lisa Höök

I det här inlägget förekommer reklam för Maxfactor.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
19kommentarer
  • Jag gillar innehållet i din blogg. Mode, inredning, matlagning. Det enda tråkiga är att din samarbeten inte känns trovärdiga med anledning av de varumärken du samarbetar med. Jag får en känsla av lyx av din blogg. Du köper dyr inredning som ofta är specialbeställd, lyxig hudvård och många andra produkter som har en dyrare prisklass. Det är inget fel på det alls. Max factor är inget lyxigt märke (även om det säkert är bra i sin prisklass) vilket rimmar märkligt när du hyllar det eller andra budetmärken som jotex. Återigen, inget fel på dessa märken, men de matchar inte med innehållet i din blogg i övrigt. Tänker att det säkert finns massor av märken som matchar dig bättre som gärna vill göra samarbeten ?

    Rebecka 2017-04-12 20:54:15
    Svara
  • Tog du bort min kommentar? Blev det för många kommentarer om mängden reklaminlägg? Du får gärna ta bort den här också i så fall! Tack för mig, nu går jag vidare till andra bloggar som är mer genuina.

    Anna 2017-04-12 06:47:56
    Svara
  • Hej Petra! Under senare tid har jag fått känslan av att du endast bloggar när du har sponsrade inlägg som ska upp, snarare än att du är någon som bloggar med inslag av spons. Så många sponsrade inlägg som man får bläddra förbi vilket är tråkigt. Jag tycker att sponsrade inlägg är helt ok i måtta och i takt med att man bloggar mycket om andra saker, vilket du ej gör. Tråkigt! Försök att tänka på att för många sponsrade inlägg i längden minskar intäkter eftersom de minskar läsare :)

    Melinda 2017-04-11 23:35:11
    Svara
  • Icke trovärdigt när en bloggare som inte ens är varken make up artist eller beautyblogger gör reklam för smink. faller helt platt för mig. tips till maxfactor, i framtid använd er av beautybloggers.

    Hannah 2017-04-11 22:36:34
    Svara
    • Svar på Hannahs kommentar.

      Kampanjen handlar dessutom inte om hur man applicerar smink : ) Det handlar om att få ut budskapet om #Myfactor : )

      Petra Tungården 2017-04-12 00:03:37 http://petra.metromode.se
      Svara
    • Svar på Hannahs kommentar.

      Haha, känner nog få som är så besatta av smink och nya produkter som jag. Fråga min kära pojkvän om vad han tycker om våra drivor med skönhetsprodukter hemma : )

      Petra Tungården 2017-04-11 23:33:59 http://petra.metromode.se
      Svara
      • Svar på Petra Tungårdens kommentar.

        Spelar ingen roll om du är besatt av smink, du skriver väldigt passionerat om inredning och mode/styling, håll dig till det för det är de folk läser din blogg för! för om jag ska vara brutalt ärligt finns det en uppsjö av enormt duktiga beautybloggers och mua’s som skulle kunna tagit helt grymma bilder och looks till en maxfactor kampanj, men när den person som inte är beautyblogger helt plötsligt gör reklam för smink så känns det extremt köpt. Vi alla vet att du och michaela forni är kompisar och delar kontor nu, samma kampanj ligger ute på båda era bloggar. det är totalt uppenbart att ni båda fått denna kampanj för ni är kompisar och känner marknadschefen, inte för att ni är duktiga på smink och att skapa unika sminkningar.

        hannah 2017-04-13 20:22:58
        Svara
  • Jag gillar dig och podden, men mängden reklaminlägg börjar bli löjligt. Jag skulle inte köpa en enda vara du gör reklam för eftersom du endast gör det för pengar och inte för att det är en bra vara. Kom igen Petra, du kan bättre!

    Hanna 2017-04-11 22:14:31
    Svara
    • Svar på Hannas kommentar.

      Jag gör det inte endast för pengar. Jag väljer bort mer än 90 % av alla förfrågningar och jobbar bara med märken som jag verkligen gillar och som gör produkter jag kan stå för. Dock måste du förstå att bloggen är mitt jobb. Som vilket vanligt jobb som helst. Jag lägger ner minst fyra timmar om dagen på bloggen i snitt, varje dag, året runt.

      Det är som att du skulle kolla på ditt favoritprogram på TV4 utan reklam. Eller läsa din favorittidning, Elle – gratis, utan en enda annons i tidningen.

      Jag försöker verkligen lägga extra mycket kärlek på mina samarbetsinlägg och tar verkligen till mig det ni säger

      Petra Tungården 2017-04-11 23:43:32 http://petra.metromode.se
      Svara
      • Svar på Petra Tungårdens kommentar.

        Självklart ska du tjäna pengar och reklam förekommer på bloggar! Nu är det dock en reklampelare där det då och då kommer ett blogginlägg som handlar om dig och inte produkter. Det är som om jag skulle titta på TV4 och varje timme består av 55 min reklam och 5 min program. Jag vill ju läsa bloggen för att veta mer om dig och din vardag. Du är grym på mode, inredning och podd!

        Hanna 2017-04-12 10:49:41
        Svara
        • Svar på Hannas kommentar.

          Hej,

          Det måste väl vara helt och hållet upp till varje bloggare att driva den som man själv önskar? Vill Petra i detta fallet göra samarbeten och sponsrade inlägg så är det helt och hållet hennes val. Det är inte brist på bloggar att läsa, läsaren kan inte bli helt kränkt och kräva innehållet.

          Stina 2017-04-12 11:25:49
          Svara
          • Svar på Stinas kommentar.

            Till att börja med, jag har aldrig sagt eller på något sätt känt mig kränkt. Det skulle vara att dra det en aningens för långt:) Jag gillar Petra, tycker att hon är grym och lyssnar på podden varje vecka. Men när majoriteten av kommentarerna handlar om att det är för många samarbeten så måste man lyssna. Det är hennes många följare som gör att hon får förfrågan om så många samarbeten och gör att hon kan ta ut en bra lön, vilket hon är mycket väl värd! Jag vill att hon fortsätter! Jag vill dock höra lite mer om inredning och mode utan att det är reklam, jag vill helt enkelt också höra vad hon tycker. Här hemma målas det om för fullt då jag har blivit inspirerad av Petras galet fina lägenhet. Dock måste man få säga till, på ett trevligt sätt, när det barkar åt helt fel håll.

            Hanna 2017-04-12 14:30:51
            Svara
            • Svar på Hannas kommentar.

              Intressant hur olika man kan uppfatta hur man säger till på ett trevligt sätt, är du säker på att inget hon gör reklam för är en bra vara?

              . 2017-04-12 16:46:01
              Svara
              • Svar på .s kommentar.

                Jag ber om ursäkt om du (vem du än är) tog illa upp, inte min mening. Jag säger inte att produkterna inte är bra, det handlar om trovärdighet. Om ett jeansmärke är det bästa men några dagar senare är det ett annat som är det bästa, pga av två olika produktsamarbeten, så blir det inte trovärdigt. Det hjälper inte mig som kund. Jag ger bloggen lite tid till och hoppas på att balansen mellan reklam och egna inlägg. Ha det bäst!

                Hanna 2017-04-12 19:07:04
                Svara
                • Svar på Hannas kommentar.

                  I’m with you!

                  Emma 2017-04-12 19:10:55
                  Svara
                  • Svar på Emmas kommentar.

                    Hej, det jag menade var väl i utgångspunkt – välj själv vad du vill läsa. Du vill läsa Petra blogg men Petra bloggar inte om det du vill ha/veta/intresserar osv. så menar jag att du bör sluta läsa och hitta en blogg som du anser passa dig. Petra kanske kan ha varit inom ditt intresse tidigare, men hon har inte någon som helst skyldighet att tillfredsställa dina behov för läsning om hon inte önskar. Öskar hon att nischa med samarbeten osv. så låt henne göra det, sluta läs. Hävdar du att intresset skulle svalna pga. tappade läsare osv. så går det endast ut över bloggaren och inte dig som konsument.

                    Jag arbetar själv med för en märkesvara, i ett annat land som använder sig av bloggare bland annat för att kommunicera och studerar i tillägg, det är fantastiskt att studera beteendemönstret till läsare i förbindelse med studier genom kommentarsfält. Kommentarsfältet till Petra, Forni och Isabella Löwengrip är en otrolig källa för insyn i tillrättavisning om innehåll och fördömande om val i livet, från kvinnor till kvinnor…

                    Stina Karlsson 2017-04-12 23:26:02
                    Svara
                    • Svar på Stina Karlssons kommentar.

                      Tillrättavisning – där tog du i. En smart marknadsförare mäter temperaturen på hur budskapet har landat genom att läsa kommentarsfältet. Det finns många hurrarop och generösa komplimanger också men den som förväntar sig dem under sponsrade inlägg kanske har lite väl höga förhoppningar.

                      Happy 2017-04-13 07:34:08
                      Svara

senaste från Mode

Petra Tungårdens webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Home
34 kvadrat
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind